onsdag 14 mars 2012

...idag är en ny dag...



...Loves favoritplats och min också...


Usch, igår var det en jobbig dag efter att jag hämtat Love från förskolan... Han börjar bli stor och "behöver" inte varje dag vila på dagen. Vissa dagar går det bra och han somnar även i lagom tid på kvällen och sover bra under natten. Men ibland kan han inte somna efter lunch, men blir trött innan det är kväll. Vilket självklart ofta då resulterar i gnäll och gråt och kort stubin för minsta motgång. Jobbig övergångsperiod det där! Precis som alla omställningar under småbarntiden! Det känns extra hårt i mammahjärtat när han ropar och ropar att jag ska komma, men att jag inte alltid har tid. Han har ju som sagt en lillebror som kräver sitt också...
Tänker att det går över och blir bättre om tiden. Men samvetet mår inte alls bra efter en dag med bråk, utrott och för lite tröst.
~
Idag är det en ny dag och jag hoppas vi kommer ha en mysigare eftermiddag! Idag ska jag krama extra mycket på Love när han kommer hem! Det har jag bestämt!

KRAM

...undrar när mina pellisar ska få väckas... i helgen kanske...

1 kommentar:

Designe sa...

Usch då! Hoppas det blir en bra ag idag!:) Ni har sååå fint! Jättemysig hörna! Kram på dig!