söndag 1 januari 2012

...Nyårsafton...



Hej alla Fina!


~


Vi hade en av de bästa nyårsaftnar (?) igår, man säger väl så... pluralform på nyårsafton...


Lugnt firande med vänner byttes ut till lugnt firande själva med barnen och katterna. Detta eftersom vi är lite krassliga och inte visste om vi skulle orka ända till 12-slaget.


Men det gjorde vi... om än med nöd och näppe...




Dagen bjöd på korvgrillning på lunchen. Man har alltid lite för höga förhoppningar när man ska ha familjemys ute och hitta på,vad föräldrarna tycker är, roliga saker... Love blev gnällig innan korven var klar och åt två halvfrusna... Som det brukar vara alltså!
Han visade sin generösa sida och bjöd mamman på korv ;)
Mmmm...


Jag var som sagt lite sliten men kände ändå att jag ville duka och göra iordning fint till kvällsmiddagen. Det blev inte så mycket förändring från förra dukningen men det blev fint ändå!




Orkidéerna trivs väldigt bra i uterummet; svalt och ljust gör att de håller blommorna levande länge!




















Kvällen bjöd på Löjromstoast till förrätt. Även om min förrätt i storlek ser ut som en huvudrätt... Men jag är så barnsligt förtjust i detta så jag äter mig gärna mätt redan där!
Till varmrätt blev det oxfilé med rödvinssås och delikatesspotatis med rödlök och gräslök samt färsk grön sparris. Det enkla är faktiskt det godaste!




Vi höll oss som sagt vakna till midnatt, dock med vissa hjälpmedel; Irish Coffee och Skavlans julspecial ;) Men när Frej ville äta kl 02 i natt för att sedan stiga upp 06.30 ångrade jag mig lite...


~


Nu har hela familjen vaknat och vi ska göra American pancakes!




Fin dag på det nya året till er alla!




KRAM

2 kommentarer:

Liza sa...

Låter som en trevlig afton!
Superfint som vanligt hos dig!

Önskar er ett Gott Nytt År!!

Lilla pippin har jag fyndat på Kosta Outlet!

Kramar Liza

Så Vitt Jag Vet sa...

Så fint du dukat !
Jag önskar ett riktigt gott nytt år ...
Kraam
Sanne