måndag 2 januari 2012

...firardag...

Love och gammelfarmor ritar på julaftonsförmiddagen...


Idag ska vi på kalajs. Love och Frejs gammelfarmor, min farmor, fyller år... Jag kan inte förstå att hon är över 80 år! Min farmor har alltid varit den piggaste och mest glada personen jag känt! Hon älskade att få folk på besök, gör fortfarande, bjuda på massa mat och fika. Hon bakade de sötaste drömmarna, saftigaste hallongrottorna, tillagade den möraste älgsteken, enklaste men godaste köttfärssåsen och mycket mer!

Jag har så otroligt mycket minnen med min farmor! Nu på äldre dagar har hon blivit lite glömsk och det gör ont i hjärtat att jag aldrig mer kommer att få smaka på hennes klimpsoppa och att hon inte kan lära mig allt hon egentligen kan!

Grattis älskade farmor!


KRAM

1 kommentar:

anne sa...

Härliga bilder! ♥ Kram!
Anne