fredag 30 december 2011

What happened...

2011...

Vad hände egentligen under det här året?!

Jädrigt mycket faktiskt! Ett år är ju väldigt lång tid att skrapa ihop minnen på! Minnen för livet!

Jag gör en kavalkad med bilder och lite text vad som hände under mitt år 2011... utan någon speciell ordning.

~

- Love började på dagis, (kommer alltid säga det och det är ok... har frågat vår pedagog, här säger jag alltså inte dagisfröken eftersom de har en fin utbildning i sin ryggsäck, mycket viktigt!)... Världens bästa dagis; Föräldrakooperativet Ulvarna.Vissa ryggar tillbaka lite när de hör föräldrakooperativ; mycket jobb tänker de. Men icke! Det arbetet vi gör gör vi för våra barns skull! Jag lägger mer än gärna ned tid och arbete på den verksamhet som tar hand om min älskade guldklimp hela dagarna! Världens bästa pedagoger, finaste föräldrar och barn, härlig gemenskap och fantastisk miljö! Love trivs som fisken och det är det viktigaste!


- 2011 var året jag började känna mig gammal! I huden framför allt... Graviditeter gör sitt på huden; pigmentförändringar och annat hemskt. Men framför allt tycker jag mig ana små rynkor! Efter noggrann analys, utörd av mig själv ;) tror jag det är torrhetsrynkor och jag unnade mig år 2011, trots skral mammapeng den bästa av de bästa fuktighetskrämerna; Carita! Mums! - Lille Katt gjorde under hösten ett intåg i vårat liv, men det varade dock endast två månader! Finaste honkatten som ingen verkade sakna. Hon skämdes bort med nykokt torsk, gourmet och godaste torrisarna. Hon fick vad jag tror den finaste hösten i hennes liv hos oss! Älskade kattskrälle! Vi saknar dig enormt!

- Detta året var året jag var i kontakt med sjukvården mer än jag någonsin varit... förkylningar som inte ville ge med sig, bihåleinflamation som fick spolas, halsfluss, bm-besök och sist men absolut inte minst; förlossning!


- en vecka innan Frej var beräknad var jag med i Expressen; repotage för Svensk Dagfjärlisövervakning. Orkade inte inventera fjärliar i år, men nästa år ska jag vara med igen! Inte en så stor händelse, men det var skoj ändå!


- Ja, graviditet och spädbarnstid präglar väl egentligen år 2011. Hela graviditeten mådde jag jädrigt bra... eller fram tills de där sista veckorna när jag drog på mig alla de där sjukhusbesöken. Det kändes som att jag fick sota för att jag mått så bra hela tiden. Men i övrigt orkade jag mycket mer när jag väntade Frej, i jämförelse när jag väntade Love. Jag var på exkursion i Dalarna med min geografi-kurs jag läste under våren... Pulsade runt i vandringskängor och regnkläder med stor mage.


Låg väldigt mycket i däckstolen på vår farstu hela junimånad... Det var då det började bli lite tungt... Fin arbetsfördelning i hushållet här... F målar huset uppe i en lift och försöker samtidigt bli av med en närgången bålgetinghona... Jag... agerar publik.


- Väldigt mycket jordgubbar åt vi under hela sommaren. Mycket pga graviditet; craving!


- Ja, det största som hände var ju såklart att Love fick en lillebror! Lilla Frej kom till oss med dunder och brak natten till den 20 Juli! (Den enda dagen jag lovat min bästa väninna, som också har en son som fyller den 20 juli, att jag inte skulle föda... Så blev det med det!)

Det var en snabb och smidig förlossning. Sammanlagt tog det från att jag vaknade på natten tills han kom 1 h och 30 minuter. Vi var inne i hela 11 minuter...

Phu!



Att utveckligen hos ett spädbarn är lika med en snabb metamorfos behöver ingen påminnas om egentligen... Men nu har Frej iaf gått från att var en degklump till en skrattande heffaklump på nästa 10 kg som gladerligen sörplar i sig både gröt, fruktpuréer och smakportioner av pasta och köttfärssås.





- Det här året fyllde jag 30 och bjöd på cocktailfest. Fina klänningar, fin dukning, fina drinkar och finaste vännerna och familj firade denna dag med mig!





- En lördagsmorgon i september förlovade vi oss över en stökig frukost!
Helt perfekt enligt min smak, som inte är mycket för överromatiserade storslagna frierier.



- Love har gått från att vara en fantasibabblande liten toddler till att bli en riktig pratkvarn som härmar allt vi säger!


Loves första dagiskort; mamman grät såklart en skvätt när det kom på posten!


- Julen har passerat och imorgon är det alltså nytt år... Ett år som vi ska fira in med näsdukar och en drink som hostmedicin. Småbarnsbasilusker som självklart hoppat på oss... Men vad gör väl det!


Hoppas alla får ett fint nytt år!

Vårat nya år kommer att inledas med härliga festligheter och minnen vi ska bära med oss hela livet... Det återkommer vi till snart...


KRAM


Inga kommentarer: