onsdag 28 december 2011

God Natt Lille Katt

Igår var det en tung dag hos oss...

Vi tog det hårda beslutet att låta Lille Katt lämna jordelivet och fortsätta sitt äventyr någon annanstans.

Hon var mycket gammal och hade svårt att äta torrfoder; jag blötte upp det åt henne och det var svårt att veta hur mycket hon fick i sig, (men hon gick upp mycket i vikt de två månader hon var här...), detta eftersom hennes mage inte riktigt mådde bra av mjukmat. Det största problemet var att hon som många andra gammla katter inte alltid "hittade" till lådan, utan satte sig där det var mysigare ibland. Jag upplevde henne som att hon inte riktigt mådde bra hela tiden. Skrek precis innan hon skulle utför både nr 1 och 2. Detta kan förstås ha varit både magknip, urinvägsinfektion, (som visserligen åtgärdas lätt med antibiotika, jag vet...), men det kunde också ha varit njursvikt eftersom det är vanligt hos äldre katter. Vi hade varken tid eller pengar att lägga massa sjukvård på henne.

Jag tröstar mig med att hon har levt ett helt långt liv och hon fick ett gott och fint slut på livet.


Vi saknar dig Lille Katt!

2 kommentarer:

Liza sa...

Så tråkigt.. men ibland måste det bli så!
Skönt att hon fick ett gott slut hos er!

Ha det så bra!

Kramar Liza

Inspiration i vitt sa...

usch vad hemskt jobbigt för er, vet precis hur det känns. En stor jul o nyårskram vill jag ge till dig/Ingela.