söndag 2 oktober 2011

frukostmys väl värd

Frejs frukost, mammans frukost


Jädrar vad jag behövde den här koppen!


~


Jisses, den här natten går nog till historien som en av värsta för oss...


Here it goes;


-Fredrik är ute på galej och jag lägger pojkarna som båda somnar snällt 19.30 (Love) och 19.45 (Frej)


- Jag går och lägger mig ca 22.00


- Ca 22.30 vaknar Love och gråter... går in till honom och han somnar om direkt. Oftast vill han ha täcket över sig eftersom han har en förmåga att möblera om i sängen rejält om nätterna...


-01.11 vaknar jag av sms i mobilen... glömt att stänga av ljudet! Orutinerat!


- 01.30 vaknar Frej och vill äta. Han äter oftast snabbt och somnar om på en gång. Så även denna gången. Jag somnar om på en gång...


- ca 03.15 vaknar Love igen och stortjuter. Kiss i hela sängen!


Upp med honom och byta blöja, vilket inte är så "poppis" mitt i natten. Måste tända lampan i hans rum och dra ur lakanen i hans säng... Lägger bara i en filt och täcket utan påslakan... Han får klara sig... Får gå runt och bära på Love en stund så han lugnar sig och berättar att det är fortfarande natten och alla ska sova då... Han repeterar allt; "ammo sova" (vår katt Primo ska sova), "mamma sova", "viivi sova" (Love för Love själv), "tläden sova" (träden sover)...osv...


Jag lägger honom igen och förklarar igen att det är natten och att hans säng är så mysig och skön. Apan och vovven (hans älsklingsmjukisdjur) ligger redan i sängen och väntar på honom...


-Jag försöker somna om...


-03.45 kommer F hem...


-03.55 vaknar Love igen...och igen...och igen efter fler försök att få honom att somna om...


F får ta hand om honom eftersom han är så himlans "pappig" och vi inte orkar med mer skrik än nödvändigt mitt i natten...


-04.30 vaknar Frej och vill ha mat... Jag matar honom och han är förstås "herr Piggelin" efteråt!


- Love får till slut komma till vår säng... dock väldgt motvilligt eftersom han inte alls vill sova...


I ca en timme ligger han och snurrar och sparkar i vår säng...


Frej har somnat...


-05.45 går F in med Love till hans säng och han somnar om! Äntligen!


-06.15 har Frej ont i magen men nöjer sig med lite buff i rumpan... Somnar om...


-07.10 vaknar Frej och vill ha mat...


Jag går upp och vi äter frukost på nedervåningen med tända ljus.






Klockan är nu 8.45 och Love vaknade precis...


Vilken faslig tur att han orkade sova så länge ändå!


F har nu tagit upp honom och en ny dag har precis börjat.




Hur många småbarnsföräldrar känner inte igen det här!?


Stackars F som äntligen unnade sig en utekväll med gamla kompisar.


Han fick inte mycket sömn...


Men han får vila middag sen....




KRAM

2 kommentarer:

Liza sa...

Uff.. låter inget vidare!
men får hoppas att ni sover inatt o att ni kan vila er idag!

Ha det fint!

Kramar Liza

Louise sa...

Ja då vet jag vad som väntar med andra ord;))) puss och hoppasdu fått sova under dagen!