måndag 4 juli 2011

Trapphäng

Här är det segt mellan uppdateringarna...

Förlåt...

Orkar inte så mycket...

Sitter väldigt mycket på min favvoplats; farstutrappan och tittar på oftast sambon som pysslar och sliter i trädgården.

Love hjälper till med sina små redskap, leker och kommer springandes till mig för att fylla på energin med lite saft, smultron och jordgubbar,(dobbidobbidobbi som de heter för Love), från trädgården.

Pionerna blommar för fullt och sedan vi flyttade hit och har börjar rensa har det tittat upp fler och fler plantor som blommar mer mer varje år.

I år var den ensama enkla doftpionen ny...

Spännande att se hur det kommer att se ut i rabatten om ytterligare några år...

Den gamla källardörren är bevarad från det gamla torpet som fanns här innan huset byggdes.

Charmig med gamla beslag och lås...

Älskade Malvan blommar också!

KRAM


4 kommentarer:

Jennyshemochharmoni sa...

Det gör du helt rätt i. På sommaren ska man göra det man har lust till och ute är ju precis rätt ställe att vara på :) Så fina bilder du har! Älskar den gamla dörren. Ha en fin vecka! Kram Jenny

dagdrömmar i vitt sa...

Låter ju härligt, att bara få sitta. Önskar jag hade mer ro i kroppen, jag skulle behöva varva ner lite.
Ska försöka skärpa mig ;)
Har rusat fram sedan ett år tillbaka, då jag fick cancerbeskedet. Och det börja ta ut sin rätt.
JAg ska absolut göra som du sätta mig på trappen en stund!!:)
Ha en skön kväll <3
Kramkram Nettan

Allis sa...

Det är nog nån mening att du ska vila inför vad som komma skall - Njut av sommardagarna med gott samvete ;))
Så mysigt det blev i din vilohörna - och väldigt vackert!
Kram Allis

Therese sa...

Ja, det kan väl inte vara för långt kvar nu för dig? Hoppas det går bra den sista tiden.