tisdag 5 juli 2011

pellisar och annat...

Strax innan midsommar tjongade den bärbara datorn ner i golvet under en hektisk dammsugning..

Döden för vissa datorer, men tydligen precis tvärtom för vår gamla krigare.

Det var som att den fick nya krafter och har aldrig fungerat så fint som den gör nu...

Bra! För då kan jag kolla datorn när Love sover....


Mina pellisar vill inte alls blomma lika ivrig i år...

Som att de har ett viloår eller något liknande.

Kanske var jag för hård mot dem när jag planterade om och klippte dem det här året.

Vet inte.

Men det är trist i vilket fall.

~

KRAM

7 kommentarer:

Min dröm om lantstil sa...

Haha ibland kan maskiner behöva en dunk :) Prova lite gödning till pellisarna.
Kram

dagdrömmar i vitt sa...

Oj vilken tur, ja en del saker behöver en dask för att komma igång ;)
Jag har också pellisar som blommar dåligt. Några har precis fått blommor i veckan som inte slagit ut än. ??
Ha en skön eftermiddag;)
Kramkram / nettan

Claras hem på byvägen sa...

Hej hej!

Du ska se att dina pelargoner växer rejält nästa år istället.
För en gångs skull har jag faktiskt lyckats bra med mina i år. Det går nog lite upp och ner=).

Va bra att datorn blev piggare, ibland har man tur!

Vad händer annars i veckan?
Må så gott, kram Clara

Hannis sa...

Kanske är så jag ska göra med min...
Tjonga den i golvet=))

Lustigt för det är samma med mina pellisar.
Jag har två som är tjocka och fina(som jag knappt brytt mig om), dom andra som jag brytt mig om vill inte riktigt.
Skumt!

Kram Hannis

Jennyshemochharmoni sa...

Datorn kanske trodde att han fick en ryggdunk *fniss* Det kan vara svårt med pellisar ibland. Man vet aldrig hur de ska leva. Kram Jenny

Therese sa...

Har du planterat i dina superfina tekoppar? Vad dricker du då ur? hade jag haft en sån kopp hade jag bara druckit ur den :-)

Fröken M sa...

Jag ville bara skicka en liten sommar hälsning ! Hoppas allt är bra med er :) Kram