fredag 27 maj 2011

ta't lugnt...

Skriver på en inlämning inför ett seminarium som handlar om befolkningsgeografi.

Inte riktigt mitt ämne än...

Intressant, men jag har inte så mycket i ryggsäcken från tidigare studier om sådant och man känner sig helt beroende av det som står i böckerna för att kunna ha någon typ av "åsikt".

Det känns alltid så frustrerande...

Men det är så skönt att plugga på distans nu i slutet på graviditeten. Man kan ta det väldigt lugnt. Det är nog därför jag mår så bra hittills.

Dock börjar det kännas trångt på nätterna...

Inatt var det ett väldigt liv där inne och jag var tvungen att gå upp en stund för att lugna ner knytet...
Igår kom sängkappan och gardinerna så jag vet vad jag ska fixa med ikväll!
PiffPiff!
~
KRAM

6 kommentarer:

Therese sa...

Jag kan hjälpa till med det där befolkningsämnet! I kommunen jag jobbar har befolkningsprognoserna visat så katastrofalt fel att vi inte har litat på dem de senaste åren utan lagt till x antal ungar som behöver plats på förskolan och ändå räcker det inte. Så tillförlitligheten i befolkningprognoser- hur står det till med dem egentligen? ;-)

Liza sa...

Så skönt att du kan vara hemma o plugga, oj h*n kanske vill ut snart..! =)
Så fina bilder!
Du får visa piffet sen, o självklart kommer jag visa kökssoffan! =)

Ha en fin fredag!

Kram Liza

irene sa...

Så duktig du är!
Ha en underbar helg, du och "krabaten" der inne!

Klem Irene

Lotta sa...

När pluggandet blir jobbigt sätter du dig väl vid ditt fina mysställe som du visar och bara tar det lugnt. Fina bilder! Kram Lotta

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Förstår den frustrationen, har själv suttit där med böckerna och känt mig allt annat än positiv.
Men det är bara att bita ihop. Det kommer kännas så skönt när det är färdigt. :-)

Ha det gott!

Designe sa...

Åh va fint med stol, blomma och mugg! :)