tisdag 15 mars 2011

Välkommen

För några veckor sedan gjorde vi om lite i hallen...
Från början stod en standardgarderob i ena hörnet och hallen såg så mörk och trist ut. Vi ville ha den lite mer praktisk och öppnare.
Egentligen hade jag tänkt mig en fint mönstrad tapet. Men jag blev rädd i beslutsångesten att hallen skulle resultera att kännas ännu mindre med något mönstrat på väggarna.
Så det blev vitt!
Nu fattas bara krokar under hyllan...
Farmor och farfars gamla spegel...
Har alltid tyckt att den varit så fin och bestämde mig redan i flickålder att den skulle jag någon gång ha i mitt hem!
Nu står den här!

Barnens krokar...

Satte konsoller ifrån Indiska i hörnen till taket, mellan hallen och ut mot köksdelen...
~
Mera plugg idag...
Men det är roligt!
Måste dessutom köpa pelargonjord, för nu måste faktiskt pellisarna väckas om de ska orka blomma i sommar!

KRAM




10 kommentarer:

Fröken M sa...

Super fint som alltid !!
haha... jag gillar inte heller att kompromissa, men den här kampenn verkar det tyvärr som om jag förlorar och min fina vita säng på sommarlagret lär stå kvar där till förmån för C´s beige/btuna tyg historia. Föördelen är väl att den bara kostar en fjärdedel av vad min favorit gör så vi kan alltid byta ut den inom kort med "gott samvete" eftersom den var billig ;)

Liza sa...

Såå fint!!
Spegeln var snygg!
Så roligt när man får nåt färdigt!
Ja jag stod o höll i penseer igår men bestämde mig för att vänta en vecka till!

Ha en bra dag!

Kram Liza

Min dröm om lantstil sa...

Jättefint! Ojaa det finns många lingon i denna värld hihi.
Ha det fint, kram

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Tack snälla du..jag blir så glad:)
Superfint har ni gjort i eran hall:)

Önskar dig en fin kväll
Kram Susanne

AC sa...

Så najs så!!
Är färdig jobbad så jag ringer imorgon!! Hugs och kiss

Vitt hus med svarta knutar sa...

Tack! Vad roligt att du kikade in till mig och lämnade några ord! Vilken underbar hall du har, den är så ljus och fräsch. Och visst är man sugen på lite färg nu, klänningen du köpt är jättefin=)

Ha en fin kväll och en bra onsdag!
Kram,
Regina

Fröken M sa...

Just nu kan nog inte ens nagellack i härliga färger pigga upp mina torra ( och ganska äckliga ) hälar :( Olivolja, plastfolie och strumpor är det som gäller just nu. Den här gången ska jag hänga i och vara ihärdig med smörjandet, för FAN va ont spruckna hälar gör :(

Anna-Mamma till Kevin sa...

Äsch då, det gör inte så farligt ont!

Å TACK! :)

Nyanser av vitt sa...

Vilken underbar och välkomnande hall.
kram Agneta

Barn & Inredning sa...

Gud så fint ....
Mitt golv i hallen är typen samma som ert. Golvet lyftes upp ordenligt och blev super fint med allt.vitt.
Tror bestämt att jag ska måla mina håll möbler vitt oxå.

Tusen tack för sin fina kommentar....idag är jag tillbaka på jobb o mår hyfsat bra. Oj vilken pers...

Du duktiga pluggare....jag blir lika imponerad av er
Som pluggar....
Kramar Malin