måndag 7 februari 2011

goding

Visst känns det härligt när vårblommorna kommer ut i butik!
Älskar fönstervivan;
håller sig fin relativt länge om den bara får vatten regelbundet och får stå ljust.
~
Fast just nu toksnöar det ute...
Vilket känns som man förflyttas bakåt några steg...
Nu har jag kommit på vad som håller Love på gott humör när jag ska laga iordning kvällmiddagen innan pappan har kommit hem...
Han vill ju förstås inte stå nere på golvet och titta upp på mig när jag grejar utan han vill ju såklart vara med.
och det får han såklart!
Även om det blir ganska blött när han ska leka med vattnet ;)
Men det är det värt...
För vem kan laga mat samtidigt som någon klamrar sig fast vid benen och stortjuter?!
Här är han i full färd med att vispa diskbänken med en kaffevisp.
Mycket viktigt jobb tycker han, att läsa av den ytterst höga koncentrationen.
Nu åter till böckerna...
KRAM

2 kommentarer:

Liza sa...

Hihi så sött! =)
Vatten går oftast hem!

Ha det bra!

Kram Liza

Fröken M sa...

Vilken duktig liten hjälpreda du har... Även viggo älskar vatten vilket resulterades att skruhinken vältes upp och ned igår och han plaskade i en rejäl pöl mitt på golvet :)
Tack för tipsen ! Jag ska ge mig ut på jakt ! Jag vet att de brukar ha auktion i edsvalla, där kanske man kan göra något fynd ! Ha en härlig dag !