lördag 5 februari 2011

Barnrum

Härligt med färg!
Bild från Sköna hem
~
Sitter och funderar på hur vi ska göra om i Loves rum...
Vår minirenovering av hallen resulterade i att Love blev av med sin stora byrå och fick ta plats för sina kläder i garderoberna istället...
Men det blev därav en stor dö-yta i rummet och det känns nu jätterotigt!
Dessutom är det på sin plats att rensa och strukturera upp alla leksaker.
Vi behöver enhetliga förvaringskorgar, hyllor och en liten byrå för förvaring av diverse småtjafs ska fixas iordning och flytta in i rummet.
Jag vill att rummet ska vara inbjudande för lek och mys, men samtidigt inte bli för rotigt av för många "spretiga" färger...
Det tål att tänkas på!
~
KRAM

6 kommentarer:

Vita rosor och förgätmigej sa...

Tänk, vi som just idag har flyttat runt och fixat i barnens rum. Sitter och funderar över hur jag ska få det att både fungera och se snyggt ut på samma gång... Inte så enkelt men ruskigt kul! ;0)

Kram/ Anna

Huset vid ån sa...

Hej!
Hoppas allt är bra med dig.
Vilken fin inspirationsbild, med många fina o varma färger....

Lycka till med Loves barnrum.....
Kraaam Therese

Hemma på Landet sa...

Fin bild.
Själv är jag inne för att plocka in mera färg, men jag kan ju inte bestämma mig. Blir tokig ibland på mig själv. Men det finns ju så många fina att välja bland.:-) Kram Stina

Familjen Johansson och Engelbrektsson sa...

VILKA HÄRLIGA VÅRFÄRGER DU FÅTT TILL.

Barn & Inredning sa...

Barnrum är kul.
Men jag är en lite av lat person som gärna lägger en neutral bas färg tex vit och mycket vita möbler. Sätter färg på förvaring,mattor osv istället.
Som på bilden.
Så det är enkelt att fixa sen när de börjar bli äldra & vill fixa om.
Det kostar en del och fixa:)
Men det är som du säger : det ska vara inbjudande till lek & mys.

Tack för hälsningen, vi hoppas verkligen att lillasyster frisknar till så vikan genomföra OP på fredag. Nu när hon är inställ på det.

Ha en fin dag /Största kramen

emma sa...

Vitt som bas med accesoarer i olika färger man gillar är mitt tips, bra förvaring är ju aldrig fel heller.. (: