lördag 15 januari 2011

något oklart men ack så skönt...

Överdragen är tvättade och sitter nu, (dock ostrukna!), på farmors soffgrupp.
Gruppen är egentligen i blå sammet, men med enkla medel och ett knapptrck från Ellos har man en ny soffgrupp.
Orkade verkligen inte stryka dem...
De slätar ut sig med tiden och vem vet när de ska in i tvättmaskinen igen;
med två katter och ett litet barn...
Men jag är iaf väldigt nöjd!


Olivträdet vintervilar... om man kanske skulle undra varför det står ett dött träd på bordet ;)
Tidigare hade vi en "finsoffa" och två rokokostolar med armstöd, (helt underbara!). Men de behövdes tapetseras och jag fick sldrig orken att göra det de förtjänade, så det blev en lyckligare själ med tapetserarkontakter som köpte dem via Blocket.
Blocket är väl fantastiskt!?!
Har dock inte piffat klart alls här ute, men det är bra så länge!
Huvudsaken är att man kan sitta bekvämt, för vi använder aldrig rummet just på grud av att den bekväma delen aldrig har funnits...
Kan inte bestämma mig om jag ska behålla det guldiga inslaget...
Men nu ska även detta underbara uterum bli en vardaglig del av våra liv ;D
(Lät djupt)
Men helgmiddagarna ska iaf förtäras här ute i fortsättningen!
~
Nu återgår jag till analysen av vetenskapliga artiklar i biologi och miljö.
Sedan ikväll ska vi på middag!
KRAM

8 kommentarer:

Hannis sa...

Gillar, gillar!
Och personligen så älskar jag det ostruket av någon anledning.
Ser ut att vara en mysig plats att koppla av på.

Kram Hannis

AC sa...

Men så fint!! Ett perfekt ställe att hänga på! Kanske redan imorgon..!? Puss...

Hem & Drömmar sa...

Oj så fint, vilket härligt ljus. Skulle så gärna vilja ha ett uterum men men man kan väl inte få allt...fast drömma får jag.
Gillar dina överdrag lite skryngkliga ;).
Ha en trevlig kväll, kram Ing-Britt

Drömblomma sa...

Härligt rum! Överdragen var ju perfekta, sitter som om de var måttsydda till möblerna. Mycket charmigare när det är lite ostruket. Är det för slätt och perfekt vågar man knappt sätta sig. Ha en bra vecka!/Lena

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Så mysigt att kunna sitta där och titta ut. Och nog tycker jag att överdragen kan vara ostrukna. Ser bara charmigt ut! :-)

Hoppas du får en riktigt fin måndag!

Designe sa...

Härligt! Ser fräscht ut! Jag har såna överdrag i beige till två soffor i allrummet! Jag har oxå tvättat och ej strukit och det ser rätt okej ut! Faktum är att jag kan gilla när de är skrynkligt..särskilt linnetyger och så...ser mer levande ut! Härligt ljus i rummet oxå! Ljusterapi!:) Kram

Fröken M sa...

Åh, det är verkligen SUPER FINT !! Jag är inte ett dugg avis när jag sitter i en trång lägenhet på rudsvägen ;) Ha en toppen dag ! kram

Liza sa...

Så fint uterum ni har!

Ha det bra!

Kram Liza