torsdag 13 januari 2011

marskatt

En gammal bild från Åhléns.
Katterna får "stolleryck" och jag tolkar det som marskatternas ingång på det nya året.
Dock kommer det lite väl tidigt...
Men de längtar väl efter våren lika mycket som jag!
~
Idag var det julgransskakning och fiskdamm på Loves förskola.
Söta barnen var helt vilda med fiskespöet och visade stolt varandra vilka fina "fiskar" de fått på kroken. Love fick också napp och i påsen fanns en clementin, en cholkadtomte (som vi gav bort) och en ask med russin och aprikoser!
Mumma!
Efter en timme åkte vi hem och åt lite korv och makkisar, sen blev det vila för Love och jag sitter nu och pluggar med en hallonsoda!
~
Ikväll när jag pluggat klart ska jag inreda och fixa i vårt uterum...
Har sålt av en soffa och två rokokostolar som jag inte orkade ta tag i tapetseringen på och istället har min farmors soffgrupp flyttat in.
Redan Älskad av två familjemedlemmar! (Håriga sådanna!)
KRAM

6 kommentarer:

Liza sa...

Låter mysigt!

Du får visa bilder sen!
Skulle gärna vilja ha ett uterum/inglasad veranda...!

Ha det bra!

Kram Liza

AC sa...

Då blir det ett besök snart då. Vill ju se hur det blir!

Hem & Drömmar sa...

Saknar det där med julgransplundring, inte så vanligt när barna börjar bli stora ;).
Vad spännande med lite ommöblering hoppas du visar lite bilder, vore kul. Tack för din titt hos mig.
Ha en trevlig helg, kram Ing-Britt

Karin sa...

God Fortsättning på det nya året!!
Kram

Lilla Kullan ♥ Hemma på Landet sa...

Låter trevligt när det varit farmors.:-) Stina

Allis sa...

Så vacker dukning du fixade till nyår!
Och det låter spännande med din nya inredning av uterummet, hoppas du visar bilder sen ;))
Ha en fin helg!
Kram Allis