måndag 10 januari 2011

lök-längtan

Sitter och dricker té, men inte det nya goda, för té-silen för lösviktstéerna är diskmaskinen.
Sådant som gör en lite sur på morgonkvisten.
Kikar in och visar lite bilder från nyårsdukningen.
Vita tulpaner och hyacintblommor fick avge en behaglig doft tillsammans med vårt blå porslin och silverljusstakar.
Dukningen fick mig att inse att jag har brist på förrättsbestick i större upplaga.
Något att söka efter...
Hyacintblommorna klarar sig inte länge i vatten...
de slemmar lite och förkortar på så vis sin egen livslängd... Men ju byta ut vattnet ofta men tillslut kan de inte ta vatten själva...
Men för en kväll passade de ypperligt!
Jag längtar så att få frossa i vårlökar nu!
Idag börjar inskolningen och vi väntar besök av en pedagog hem idag.
Kl 09, fast Love sover fortfarande. Hoppas han vaknar snart så jag slipper väcka honom.




Sen blir det massa plugg när han vilar efter lunch!

KRAM


8 kommentarer:

AC sa...

Fina dukningen! Å just ja den stora dagen! Hoppas att det går bra! Slår en pling i eftermiddag!Puss...

Liza sa...

Så fin dukning!!
Hoppas det går bra med inskolningen!

Lök-längtan skriver jag upp mig på oxå..! =)

Kram Liza

Hem & Drömmar sa...

Vilken fin dukning.
Visst längtar man efter att få våra till det lite åtminstånde inne. Jag har köpt hem både krokus och pärlor redan. Får se om de vill slå ut. Brukar vara lite si o så med dom som kommer så här tidigt tycker jag.
Kram Ing-Britt

Betty sa...

Så vacker dukning !
Vilken bra idé med hyacinterna ,hur fint som helst. Har tidigare sett bilder där man trätt dem på ståltråd o format till kransar , också fint.

Kram på dig ! Betty

Fröken M sa...

Superfint dukat !
Tryffelsemlor lät inte dumt ! det ska absolut testas när jag har bakat egna bullar :) Ha en toppen dag !

Designe sa...

Så vackert dukat och så härligt med så stort fönster att kika ut genom! Är det en inglasad altan ni har där? Kram :)

Nordingården sa...

Å en sån krispigt vacker nyårsdukning och små hyacitblommor i vattenskålar var verkligen fint! God fortsättning på nya året önskas från Nordingården

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Så fint du dukat! Vackert med blommor i vitt och lila, ser ljust och fräscht ut, det kan verkligen behövas i vintermörkret.

Hoppas du har haft en fin onsdag!