onsdag 26 januari 2011

Favvo-landskap

Allt porslin från Mateus och en primula i krukan :)
Kan inte låta bli att plocka fram lite pasteller när vårsolen tittar in...
Så härligt!
Ska köpa lite tulipa och lökar senare idag!
Påbörjar nu äntligen mina Geografistudier på Högskolan i Dalarna, på distans!
Ska bli så skoj!
Det är ett så intressant ämne och ett väldigt bra komplement till biologin.
~
Jag har alltid gillat Dalarna som landskap; fin natur, vacker dialekt, trevligt "fölk" och nu har jag fått mer bevis för att det är ett trevligt folk i Dalarna!
Så hjälpsamma som de varit nu när det har varit krångel med mina studier!
Så känner ni för att läsa en distanskurs, bara sådär...
Läs då Geografi på Dalarnas högskola!

~
Appropå dialekter så är det väl ett intressant ämne ändå...
Har aldrig fördjupat mig i ämnet, men jag tycker att det är så synd att de finns de som skäms över sin dialekt.
Det är ju ett kulturarv...
Jag är i alla fall en stolt värmlänning ;D
KRAM
[i vårsolen]

4 kommentarer:

AC sa...

Uuu va gött mä vår! Längter söm bare den ja mä!
Läste på löpsedlarna idag att det blir bitande kyla ända in i mars april... Känns ju så där... Puss...

Barn & Inredning sa...

Hej hej!!
Ja du har nog rätt,en stressmage är nog de jag har. Men det är bara att colla ner litta.

Vilken härlig skål(snäckskal)...helt Ljuvlig. Visst vill man få in lite pasteller...vårigare färger. Så fort snön försvann & soven tittade förbi...så blev det en lite gnutta vår i våran sinne..hihi!!

Jo det där med dialekt. Du vet vi skåningar fär ofta höra negativa ord om vår dialekt.
Jag är stolt såklart över min dialekt. MEN jag kan ju känna mig som en bonde i sällskap med ngr stockholmare.Trots att det är feltänk. Du har helt rätt...man ska vara stolt över var man kommer i från.

Må så gott,
Kramar Malin

Barn & Inredning sa...

Jösses så fel stavat & skrivet det blev...haha.
Hoppas du förstod det ändå :)
Kolla...stressar gör man tom när man skriver...hihi!!

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Det där med dialekter är skoj. Själv kommer jag från Sundsvall och har egentligen aldrig tänkt på att det varit någon egentligt grov dialekt där. Inte ens de åren vi bodde i Luleå reagerade jag på Sundsvallsdialekten när vi var hemma. Men nu, när vi bott i Norge i flera år, här jag ju direkt när vi kommer på besök att Sundsvalldialekten minsann är ganska grov. Ganska skojigt tycker jag. Och charmigt! :-)

Härligt med lite pasteller - jag frossar i dem jag med. Och Mateus faten och den lilla fjärillen är så fina.

Hoppas du har haft en fin onsdag!