torsdag 2 december 2010

sjukstugan

Bild ifrån förra året. Min födelsedagsbukett från mamma o pappa
~
Usch, inatt vaknade jag med jordens halsont... Så där att man inte kan svälja.
Nu går jag på panodil för att orka vara vaken och äta lite...
Sambon fick vara hemma så att jag kan vila, eftersom Love också är sjuk. Han vaknar och gråter på natten, har gjort det i två nätter nu, men blir lugn när vi lägger honom inne hos oss. Han är febrig och har hemsk hosta.
Stackars lillfisen...
~
I helgen tänker jag unna mig tulpaner...
Fanns t.o.m på ICA och det gör så mycket att ha lite snittisar hemma!
Lyx tycker jag!
De får dock stå i uterummet när vi eldar i brasan, för annars blommar de ut så snabbt...
KRAM

4 kommentarer:

Fröken M sa...

Tack för tipset ! Då vet jag hur jag ska försöka hålla liv i blomman oxå :)
Krya på dig ! kram

Lizas Lantliv sa...

Fy så jobbigt...

Krya på dig!!

Mvh Liza

AC sa...

Ja den där buketten kommer jag ihåg. Mycket fin!! Puss...

Betty sa...

Hoppas ni kryar på er snart så ni får en mysig helg. Tur att ni har lite fina blommor på att titta på i alla fall.

Kram Betty !