onsdag 1 december 2010

så älskad

Det behövs egentligen inte så mycket mer...
Doften av hyacint får de flesta att känna att det är jul.
Väntar nu på att mina i omgång två ska börja blomma. De första jag köpte är redan färdiga och har vissnat ner. Utan att bjuda på några blommor extra. Nästa gång ska jag köpa lökar som "kommit lite längre". Så det inte blir ett så långt uppehåll mellan blomningarna, menar jag. Älskar verkligen när huset fylls av hyacintdoft!
~
Idag är det så råkallt att vi stannar inne. Åkte lite pulka igår med Love, men han kändes lite varm när vi kom in, så det var nog inte så lämpligt att vara ute i sådan kyla när man är krasslig.
KRAM

4 kommentarer:

Therese sa...

Jag har inga hyacinter ännu,.. Lite hänsyn tar jag till Jockes allergi så jag brukar bara ha en omgång (eller två..)Men jag har satt min amaryllislök i en hyacintvas, det verkar funka bra!

Eden sa...

Hej!
Tack :)!
Ja min navel brister snart, den är helt platt...tror inte den kommer återgå till normal igen hihi...sladdrig!
Ja svinkallt. Bättre att vara inne o mysa i hyacintdoften!
Ha det bra/ EDEN

Lizas Lantliv sa...

Jaa hyacinter är verkligen ett måste till jul, min första blommar nu!!

Ha det bra!

Mvh Liza

♥ Fyra årstider sa...

Det är underbart! man bara njuter.
Kram Lotta