torsdag 9 december 2010

phu...

Där i kulan syns jag ;)
Har så mycket i skolan nu fram till kursavslutningen i januari så jag får nästan andnöd när jag tänker på det.
Vad jobbigt det är när man verkligen inte vet hur man ska hinna eller få tiden att räcka till.
Jag regerar instinktivt med att få högre hjärtfrekvens och ökad andning vid bara tanken på allt jobb som ligger framför mig.
Därför har jag lärt mig att vid de stunder som jag blir sådär hyperstressad så försöker jag fokusera på mina delmål...
Då känns det oftast lite bättre.
~
Så nu är det fokus som gäller!
KRAM

5 kommentarer:

Allis sa...

Prova att sitta en stund då och då och tänka dig in i något av dina mest lyckliga ögonblick i livet, känn och upplev lyckan igen - fungerar för mig minst lika bra som meditation och liknande...
En stoor lyckatillkram till söta dig!

Barn & Inredning sa...

Det låter förnuftigt... och riktigt bra!!
Det kanske man skulle med allt.
Delmål...

Jag beundrar alla som läser...jag hade aldrig klarat av det.

Ha en fin kväll
Kram Malin

Fröken Grön sa...

En vacker installation med kulor i glas.
För dig är det nog viktigt att lägga in små micropauser i din vardag, - bara korta små stunder då du kan sitta ner och blunda ett ögonblick. Håll ut, snart får du vara ledig! (Hoppas jag.)
Glöm inte att andas!
/Anna-Karin

Hannis sa...

Jobbigt!
Det är så lätt att åka in i stress när det hänger moln av måsten över en.
I alla fall är det så för mig=))
Låter som att du har ett bra sätt att ta hand om det.

Hoppas att du får sköna dagar nu i helgen/
Kram Hannis

Vit som snö sa...

Jag kan tro att just ni lärare har det extra stressigt just nu... Det låter bra att tanken med delmål kan få dej att känna av stressen lite mindre ändå. Trots allt hinner man bara det man hinner... Och jul blir det oavsett:)
Sköt om dej! Kram Cilla