fredag 17 december 2010

inte riktigt nöjd...

Här är en del av vårt vardagsrum som jag känner mig så missnöjd med...
Det är liksom ett dött hörn som bara är rotigt och omysigt i mina ögon.
Alla böcker har jag gömt bakom gardiner som Love lekt sönder vid det här laget.
De är inte gömda för att de är fula eller för att det är skämsböcker.
Nej, jag orkar bara inte få ordning och strukturera i hyllan.
~
Ett annat stort bekymmer är att vi under vintertid måste förvara veden här på något sätt.
Men den lösningen som nu råder är verkligen bara en provisorisk nödlösning.
För det är så mycket ved som ska förvaras.
Den ska ju helst torka inne minst ett dygn innan man eldar den.
Så en fin enkel korg är inte ett alternativ för oss...
Jag funderar dock på att göra iordning en myshörna här...
En fin dagbädd med massa kuddar och hyllor ovanför med de "viktigaste" böckerna.
Hur låter det?
Det skulle väl bli bra?!
Men veden... denna ved...
Den kanske kan få plats under sängen i någon typ av rullbackar?
Har någon en fin idé?!


KRAM

1 kommentar:

Hannis sa...

Det skulle verkligen kunna bli myshörna där!
En sån där plats som man inte vill lämna i första taget.

Jag tror på backar med hjul.
Har inte mycket till förvaring så jag kör stenhårt med det.
Nackdelen är att det blir dammigt...
Men det får man ta=))

Kram Hannis