tisdag 21 december 2010

dopparedagen närmar sig...

Nu är det inte många dagar kvar till självaste julafton!
Ska bli mysigt, men jag vet inte vad det är...
jag måste vara sjuk eller något fel är det...
Men jag ahr tappat julkänslan och längtar helt plötsligt till våren!
Massor!
Men det är antagligen för mycket som ska göras och som jag funderar över, så jag kan helt enkelt inte bara njuta av nuet just nu.
~
Imorgon ska vi mysa med några mammor och barn över en julbrunch här hos oss.
Ska bli så mysigt!
Jag tänkte göra Lingon och pepparkakssmoothies.
Ett recept jag nappade på från Bolibompa ;)
2 dl yoghurt, valfri
1 dl apelsinjuice
1 dl frysta lingon
1 krm pepparkakskryddor
mixa i blender...
Klart och jättegott!
KRAM

7 kommentarer:

Allis sa...

Låter ju hur smaskigt som helst och blir säkert en succé!
Set väbder ju och blir ljusare idag, kanske därför som vårlängtan är stor?
Mys och lek med kotten!
Kram Allis

AC sa...

Ser fram emot den där smoothien massor. Och du e inte ensam om att längta till våren. Fast det har ju jag gjort hela tiden iofs... =)Kiss.

Hannis sa...

Lät som något jag skulle kunna surpla i mig till frukost=))

Och det där med stämning...
Tror det är som du skriver.
Personligen så har jag jobbat alldeles för mycket just nu så jag längtar bara efter lugn och ro,
julfrukost i sängen, juldagen i morgonrock och en bok på magen.

God Jul med mycket mys önskar jag dig/
Kram Hannis

Fröken M sa...

Aha, va kul ! Då träffade jag säkerligen honom igår. Dock vet jag inte "vem" som var din pappa för det var många jag aldrig hade träffat innan :)
Smoothien lät hur god som helst så den ska testas !! Ha en riktigt bra dag :) Kram

Drömblomma sa...

Det där såg ju hur god ut som helst. Måste provas. God Jul!/Kram Lena

Annika sa...

Kikar runt lite så här på môran för att önska dig en underbar fröjdefull julafton.... Kram

Barn & Inredning sa...

Lät riktigt gott..mums!!
Måste testa!!

Hoppas ni hade en skön julafton. God fortsättning på dig..

Må så gott
Kram Malin