lördag 18 december 2010

1,5 h till bara...

Den här gamla bilden får väl symbolisera min dag...
inte Lantlivstidningen, men kaffe i fin kopp...
tillsammans med mina timmar framför datorn.
Stora plugghelgen råder just nu.
Egentligen skulle jag nog ta en bild på min fina lunch, som skulle kunna misstagas för en ungkarls middag; makaroner med korv. Aningens "upphottad" med kryddstarkare korv istället för ICA´s varmkorv.
Intages rogivande vid en bord stökigt av papper, pennor, dator, koppar och adventsljus i mitten.
~
Men det är inte så synd om mig...
Uppgiften handlar just nu om rödlistan och beskrivning av hoten för tre organismgrupper;
Mossor, Fåglar och Fladdermöss
...mycket biologi och det känns rätt tryggt.
Ska iofs passa mig för just det. Att känna mig för trygg, för det är väl typiskt nog just den här uppgiften som jag skulle kunna få komplettering på bara för att det är mitt område.
~
Love och F är iväg hos hans föräldrar och jag får genast ett sug att städa iordning, ro om mig själv, tända ljus och lyssna på bra musik.
Men först måste jag bli klar med dagens delmål...

KRAM

3 kommentarer:

Barn & Inredning sa...

Härligt bild---och ljuvlig kopp!!
Så skönt att du får lite egentid och får plugga ifred...det behöv när man har en del att göra!1
Jag beundrar fortf alla som klarar av att plugga.

Tusen tack för din fina kommentar på min blogg. Tycker du verkligen att vi hade fint. Man själv tycker att man inte har det....så det är så kul att höra andras åsikter.
Jag blev glad iaf!!

Jag gillaade ditt lilla kryp in i vardagsrummet.
Där hade man verkligen kunnat sätta sig i en fotöj & läsa några Lantliv....myys!!

Hoppas du fått gjort vad du behövde i dag
Kramar Malin

AC sa...

Hoppas att du fick pluggat det du ville. Jag ska hoppa ner i buingen nu efter smarrigt julbord. Ringer dig imorgon! puss...

Louise sa...

Duktiga du!! Och en myshörna tycker jag låter bra, där man kan mysa och ta en "köpp" eller ett glas:) puss