torsdag 4 november 2010

Varde ljus...

Nu börjar det bli mörkt fort om dagarna!
Jag har planerat att gå ut i skogen och plocka smågranar när sambon kommer hem efter sitt jobb i flera dagar... men det är alldeles för mörkt. Så det får bli till helgen!

Vill väldigt görna ha elementskydd här...
Därför umgås vi mycket i ett av husets ljusaste rum om dagarna... Allrummet på övervåningen... Här sjunger Emil & Ida och Alla vi barn i bullerbyn hela dagarna i ända på dvd:n. Så skönt att ha på i bakgrunden när vi leker jag och Love.
Man behöver samla på sig lite ljus nu innan de mörka veckorna slår rot.
Så att man inte blir allt för grå :D
Men idag ska vi gå ut och leka; i Loves nya höstskor... För idag regnar det ju inte!

Lite novemberpynt... och mer blir det i helgen!

Nu blir det plugg och sedan kilar vi ut i höstlöven!

KRAM

12 kommentarer:

Therese sa...

Vilket vackert rum! Jag är alldeles hänförd! Sen vet jag inte om jag själv klarat av att hålla det så vitt, det hade nog smugit sig in ett anatal grejer med färg efter en vecka. Men ändå, så vackert!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Perfekt dag och inviga nya höstskor, nu kan ni hoppa runt i löven. Jag är ledig idag, ska in till stan och besikta bilen, börjar bli riktigt nervös!
Vilket underbart rum ni har, så stort och ljust. Så fint med så mycket fönster.
Ha en solig fin dag
Kramar
AnnaMaria

Min dröm om lantstil sa...

Vilket fint rum... Helt ljuvligt! Perfekt ljust nu hihi.
Kram

Designe sa...

Vilket underbart ljust rum! Där måste va härligt att va mörka dagar! Ser att du lyckats få fast gardiner trots sneda fönster, himla bra! Du, soppan nedanför såg himla god ut! Det är verkligen gott m soppor så här på hösten! Måste kanske göra det till middag idag! Ja, visst är det mysigt med fluffiga kissemissar?! Hade en varm sån på mig i soffan igår, sååå mysigt! Ha en bra dag! Kram :)

Designe sa...

Vilken superfin kofta längre ner oxå!:) I like!

Hannis sa...

Så himla fint rum!
Vilket ljus!
Ljuvlig krans också.

Mysigt lät det med lek och Astrid Lindgrens "ungar" i bakgrunden.

Kram Hannis

Matilda sa...

Men herre min skapare vad fint du har det hemma hos dig! Och vad mysigt det låter med "Astrid låtar" och lek...myspys.=)

Kram, Matilda

ingrid sa...

kul att du är med och tävlar! Kika gärna på min andra tävling också, smycken kan man aldrig få för många av :) Lycka till! :D

Betty sa...

Vilket härligt rum ! Här kan man snacka om ljusterapi.
Ja du , nu får man skynda sig ut i skogen för det mörknar tidigt ,men snart vänder det igen.

Kram o tack för din värmande tanke.
Betty

Börjelundskan sa...

Hej och tack för din gulliga ord inne hos mig. Vad kul att jag hittade dig också, här fanns mycke fint att vila ögonen på :).

Vilken underbart stort rum, härligt med så mycke ljusinsläpp. Här har vi små torparfönster nästan, och när innerfönsterna är på så blir det ännu mörkare inne. Därför har jag inte mycke gardiner uppe, det blir mest ljusa rullgardiner alá 1700-tals modellen. :)Man får trolla med det man har (fniss).

Ha en mysig kväll. Kram Cin

Lizas Lantliv sa...

Va kul att du hittat till mig så jag kunde hitta till dig!

Oj så fint du har det!
Måste titta runt lite..

Mvh Liza

Helena sa...

Vad fint ni har fått det!

Jag bara älskar din blomma i fönstret. Får jag fråga vart du har köpt den?

Kram Helena