tisdag 9 november 2010

på prov...

Har alltid tyckt att det varit så fint att se rötknölen på cyklamen, med alla blad och blommor som sprirar upp ifrån den. Så nu fick den färdigblommade (?) lilla flytta in i en hyacintvas. Hoppas den klarar sig. De ruttnar ju så lätt och de står blöta... Men vattnet når inte själva knölen här i vasen, så jag tror den ska klara sig ;)


Idag har vi inte gjort många knop...

Lyxade till kvällen med att åka till mormor o morfar (Loves...) och mysa.

eftersom pappan hade arbetskväll ..

KRAM




7 kommentarer:

irene sa...

Så spennende!
Lykke till!

Klem Irene

Hannis sa...

Cyklamen köpte jag glad i hågen hem och tog död på dom på två veckor...
Jag har inte gröna fingrar=))
Dom är så fina!

Var snyggt att ha i hyacintvas.

Kram Hannis

Therese sa...

Var på Svenskt tenn i helgen och såg de sötaste små "ekollonvaser" där. De hade satt ett ekollon i och så hade rötterna börjat växa. Jättefint var det!

Fröken M sa...

Åh va fint ! Jag blir så inspirerad av dina bilder !
En gaadget för tävlingen fungerar minst lika bra !
Ha det bäst och lycka till :)

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Himla fint! Väldigt dekorativt och finurligt att använda hyacintglas till annat än hyacinter. Och sålänge knölen inte står i vatten ska den väl inte ruttna.

Ha det gott!

Fröken Grön sa...

Det där var ingen dum idé! Ska lägga den på minnet när min cyklamen som står på köksbordet börjar sloka.
Må så gott!
/Anna-Karin

Betty sa...

Vilket spännande experiment. Håller verkligen med tidigare inläggare ang. ekollonvaserna på Svenskt tenn , de är också superläckra.

Kram Betty.