fredag 26 november 2010

nu kör vi...

Efter att ha kört iväg sambo och barn i förrgår tillbringade jag ca två timmar åt att tända ljus, lyssna på julmusik i form av Mr. Jöback och julpynta.
Lika bra att gå "all in"och tog fram allt det röda, även om jag tänkt vänta lite till...
Men det är ju ändå uploppet till julen som är härligast!
Efter jul är det en så lång och färglös tid innan vårlökarna dyker upp...
Tog även ett lakan från farmor och farfar samt en kökshandduk och sydde en vimpel till köket;) För hand dock... hade varken ork eller tid att ta fram symaskinen. Men den blev bra ändå faktiskt!

Så nu är pyntet framme. Bara tomtarna får vänta lite till... Fram till lucia iaf.
Ska inhandla blockljus idag också, till adventsljusstaken. Sedan är allt klart!
KRAM


2 kommentarer:

Min dröm om lantstil sa...

Jättefint! Här får tomtarna också vänta lite.
Ha en mysig helg nu, kram

Hannis sa...

Shit vilken fin vimpel!
Lite rött kanske jag skulle ha till jul trots allt...
Blev sugen när jag såg vimplarna.

Och jag håller med det är tiden innan som är mysig.
Förberedelser, ljusmys och godisätande=))

Kram Hannis