lördag 6 november 2010

Finhet..

Jag totalt älskar att se till at helgerna blir lyxigt mysiga!
Även om jag varje helg de senaste veckorna har inlett dem med kaffe och näsan i kurslitteraturen, så brukar vi alltid mysa massor senare på eftermiddagen och kvällen.
Det känns som man verkligen är värd det då.
Jag brukar se till att det är helgstädat i huset... tända massa ljus, ta på mig ngt finare än myskläderna (som så flitigt används annars), laga god mat, duka fint och lyssna på stämningsfull musik.
Maten igår blev helt underbar!
Idag slår vi till på en gratinerad löksoppa från ett recept ur en av mina favvoböcker... Vintermat.
~
Förövrigt...
finns det något värre än att vänta på samtal som aldrig kommer?!
Det är nog med på min "värsta-lista"...
"Fölk" som säger att de ska höra av sig som inte gör det... eller gör det, för sent!

KRAM
...plockade föresten granar igår.... Här ska pyntas!

6 kommentarer:

Jenny sa...

Den boken har jag verkligen funderat på att köpa. Den verkar fantastisk. Ha en riktigt mysig helg! KRAM

Hannis sa...

Låter som en bra filosofi.
Att förgylla helgerna lite extra.
Fina bilder!

Mys på!

Kram Hannis

Ps. Hoppas samtalet du väntar på blir av.
Irritationsmoment när folk inte hör av sig som man bestämt....

Min dröm om lantstil sa...

Visst ska man lyxa till det! Det gör jag med och städat har jag precis gjort. Härliga bilder du bjuder på :)
Kram och lycka till med pluggandet!

Lantligt i smultronbacken sa...

Mysig blogg du har. Vad roligt att du är med och tävlar hos mig.

Kram

Barn & Inredning sa...

Känns helt rätt !!
Helgerna ska vara lite speciella.

Jag brukar lyxa till middagen lite extra , och så även dukningen.

Man gör saker som man inte hinner med på vardagarna...går ut i skogen eller bara umgås lite extra mycket.


Jag håller med dig att det är sååå finns inget värre än att vänta på samtal. Och bara väntar man hela dagen...och sen är dagen förbi...och inget har man fått gjort. Sån är jag ....ghaaa för dessa!!

Ha en fin lördag
Kram Malin
Psss kul att jag hittade in till dig & du mig....riktigt mysig blogg du har!!

Lantmusen sa...

Vinn fint kuddfodral i vår bloggtävling på www.lantmusen.se

Fortsatt trevlig helg!