söndag 28 november 2010

Äntligen!

Nu börjar nedräkningen...
Därför ska vi äta lite adventsmysmat ikväll. Alltså lite julmat...
Det blir Janzons, sill på ägghalvor, kryddiga köttbullar med rödbetskräm, apelsinsallad och så hoppas jag att sambon hinner baka ett vörtbröd. Ska iväg till affären snart och se om jag kan få tag på porter. Det finns tydligen som "folköl".
~
Ute blåser det iskalla vindar och kissen nöjer sig med att inta köksbordet för att spana på talgoxarna som äter frön på farstun. Själv tycker jag att det känns extra mysigt med den tända brasan när jag vet att det ilar där ute ;)
KRAM

5 kommentarer:

Min dröm om lantstil sa...

Mysig bild! Gott med lite julmat.
Ha det fint! Kramar

Allis sa...

Som vi har väntat och nu är den här, advent och julstämningen ;))
Låter underbart med din meny för dagen!
Ha en fin 1:a Advent, kära du!
Kram Allis

Hannis sa...

Janssons!Så himla gott!
Det är min favorit på julbordet.
Det och sillsallad.

Hoppas att du hade en skön advent och myste på=))

Kram Hannis

Lizas Lantliv sa...

Så mysigt det ser ut!!

Ha det bra!

Mvh Liza

- Malin & Ella sa...

Va fin advetsljusstake du har!
Hade velat ha något liknande, måste införskaffa mig :) Helst innan andra ljuset skall tändas...