fredag 29 oktober 2010

stopp... tiden, stanna!

Hoppas ivinnerligt att "olivträden", (för mycket till träd är det ju inte :)), klarar sig till nästa vår... i uterummet.
~
Kan inte med ord beskriva hur trött jag är... Det tar ju så mycket på krafterna när ens barn inte är riktigt kry, både oron och den fysiska ansträngningen att konstant bära och vara till lags.
Men nu har det börjat vända... eller vågar jag verkligen sätta det på print?
Alvedon kan verkligen göra små barn överpigga, vilket har resulterat i vääldigt lite sömn dagtid, vilket direkt har en mycket negativ effekt på mitt skolarbete.
Men huvudsaken är ju att Love är frisk!
mitt hjärtegull
Så det blir det ännu en helg i studiernas tecken!
~
Hoppas det blir en fin helg iaf.
KRAM

8 kommentarer:

Hannis sa...

Jobbigt!
Förstår att det blir oro när liten är sjuk.

Jag tycker du är så duktig som orkar med pluggandet!
Det är inte helt lätt att få i hop vardagen tycker jag och då har inte jag några barn=))

Vet inte om du kommer i håg när jag visade Olivträdet jag klippt ner till bara pinnen?
De tog sig i alla fall och är finare nu än när jag fick det.
Dom är tåligare än vad man tror!

Kramen till dig/Hannis

Romantiska Hem sa...

Åh hoppas att din vän vill med det vore ju så skoj om ni kom hit på markanden! Jag bor på Landbrisen 3 i Kristinehamn, ler.
KRAM Petra

Matilda sa...

Tack söta gulliga du för de fina orden och den helt fantastiskt fina länken du har gjort till mig. Det liksom klack till i hjärtat på mig när jag såg vad du hade skrivit.♥

Jag är så glad att det finns så många djurvänner här i bloggvärlden och förhoppningsvis kanske äventyret med Gustav/Lester kan få någon annan att orka och våga ta sig tid att hjälpa ett hemlöst djur. Jag tänker lite som så, att om alla gör lite i det området där de bor så kommer man till slut väldigt långt. Men, man ska ha tid, ork och ett jäkla tålamod.;)

Hoppas nu att både barnet och olivträdet piggnar till snart, och lycka till med studierna.♥

Många hjärtan blev det, men det passar bra här hos dig tycker jag.=)

Kram, Matilda

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Kan helt klart tänka mig att ett övertrött barn inte är en dans på rosor... :-)

Tror nog att olivträdet ska klara sig. Vet andra vars träd tappat typ alla blad på vintern, men som har kommit igen på våren. Så hoppas på det!

Ha det gott!

Allis sa...

Hoppas resten av helgen går tillfrisknandets tecken och att du både får vila och gjort lite arbeten! Tack för din söta kommentar hos mig - allt brukar ju lösa sig till slut ;))
Kram Allis

Huset vid ån sa...

Hej vännen!
Vad jobbigt det låter med sjuka barn, det är alltid en oro och oftast bli man "sjuk" själv när det pågår....Förstår att du känner dig trött!

Hoppas att det snart blir bättre!
Många Kramar till dig! Therese

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Förstår att det blir både oroligt och jobbigt när barnen är sjuka, hoppas ni är helt krya nu.
Olivträd är ju lite luriga och övervintra, men uterum låter bra.
Ha en fin söndag
Kramar
AnnaMaria

Therese sa...

Heja heja! Det kommer bli bättre. Kram