onsdag 20 oktober 2010

problemas...

Vi har två problem av större karaktär här hemma...
~
Båda inkluderar dålig lukt är inte för den finkänslige..
Det första är att det finns antagligen något dött under vårt uterum. Vi har ju bevis på att en liten skogsmus haft sitt uppehälle där och vi tror nu att denne lille gäst kan ha tagit sitt sista andetag där under. Det luktar inte rosor kan man säga. Men detta är tydligen en av baksidorna med att på lantligt har jag hört... Det trista är att vi kommer inte in under rummet...
~
Det andra är att någon katt protesterar vilt här hemma... Jag har hela tiden haft misstaken riktad mot Bella the bitch... Men efter att upplevt en mycket nochalant herre kissa på badrumsmattan när jag faktiskt stod brevid! Har mina misstakar om den förstörda vardagsrumsmattan bytt riktning. Igår var det t.o.m någon som använt golvet vid soffan som wc.
~
Har erfarenhet av katter sedan liten och min första katt, en perserhane, var precis så här protesterande när han var missnöjd.
~
Nu har jag iaf ställt ut ättiksprit i glas för att få bort doften i uterummet efter mus-liket och i vardagsrummet efter kattoalett.
Jätteskoj är det!
KRAM

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej där :) Trist när det luktar... man kan liksom inte tänka på något annat! Kul skrivet var det i varje fall :) Fint sovrum ni har! Elementskydd gör verkligen skillnad (vi har det i kök, hall och sovrum) så det rekommenderar jag :) Nu får vi ha vår lilla middag snart! Ha det bra, kram Anna

Skogsfrun... sa...

Anna: men verkligen trist är det! Jag dör! Sprutar med doftspray hela tiden ;D hahaha... Åh, middag snart tycker jag med! Så kan vi prata elementskydd! :D
Puss p.

Anonym sa...

Ja, jag tyckte jag såg en doftspray på månbordet i något inlägg ;D ja middag måste minsann bli av! Nu ska jag göra en äpple&kanel paj, vi får snart besök :) kram kram

Country Antiques sa...

Hej! Jag känner, precis som du, igen det här problemet. Förra vintern var det ju så j***a kallt och det verkade som om alla Nordens katter gjorde en gemensam auktion för att få ha en kattlåda inne.

I år har mina katter, redan, börjat gnälla på hur kallt det är att kissa ute och jag antar att det är lika bra att kapitulera med en gång.
Kanske har ryktet spridit sig även till Bella med vänner...

Kram, Matilda

Jolin sa...

Våra katter fick flytta för 3 år sen o när jag läser sånt här så blir jag ännu mer nöjd med vårt beslut, hihi!
Även om det resulterar i fler möss inomhus...men vi ställde ut fällor redan i augusti o tog några o då sägs det att det inte kommer bli så många under vintern eftersom de inte kan föröka sig när de är döda ;-)

Ang elementskydd så har jag ett hemmmasnickrat som vi inte använder längre (köpte nya element precis efter att en snickare gjort det åt oss, schysst va ;-) ).
Kanske kan jag avvara det om det är samma mått som du har på ditt element?

Syrran berättade att du o Love var på öppna förskolan idag, kul!
Det är så mysigt där :-)
Jag var där med barnen jämt när de var små, nu ska jag försöka gå dit nån onsdag i månaden med dem.
Vi var där förra veckan.

Kram