lördag 9 oktober 2010

Prioriteringar

Ibland vill man göra så mycket, att man vet inte i vilken ände man ska börja.
Vad känns viktigast?
Vår nedervåning är mer eller mindre en öppen planlösning av hall möter kök möter vardagsrum. Så jag skulle hemskt gärna vilja ha en fin tapet i köket och i hallen... Men det finns ärligt talat för mycket att välja mellan. Jag orkar bara börja titta, för att snabbt bli helt snurrig på alla möjligheter som uppenbarar sig.
...också vill jag byta kakel här i köket... Den blå bården känns lite för mycket sommartorp..
...och bak på kökskänken ska det skrivas en liten textrad kanske...
Men skåpet är jag nöjd med ;)

Där står glöggen från förra året... Går den att ta en smak på nu tro?

Så, nu har jag tagit en liten pause från plugget...
Åter till studierna!
Fin helg!
KRAM


10 kommentarer:

Lantligt i smultronbacken sa...

Kul att hitta in till dig.

Förstår din tankar. Man vill så mycket och det ska helst göras NU. Men jag har upptäckt att ju längre man suger på karamellen desto bättre blir det. Då har man hunnit tänkt om både en och två gånger.

Kram

Allis sa...

Godmorgon!
Upptäckte nu att jag missat flera fina inlägg från dig, trevlig läsning så här till kaffet ;))
Känner igen mig i att bli snurrig av vissa projekt och knappt veta var man ska börja...
Klart man kan smaka på den vällagrde glöggen nu!
Lycka till med sina skolarbeten, kalas m.m. som din helg verkar bestå av!
Kram Allis

Min dröm om lantstil sa...

Jättefint kök... Helt i min smak!
Lycka till med tapetvalet.
Kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fint du har i köket, vitt, fräscht och öppet. Jättefina skåp, och jag gillar din köksö. Glöggen är säkert ok, den är så söt så den står sig bra. Jag brukar köpa en flaska till älgjakten, såg att årets är med saffran. En guldig jättefin flaska.
Ha en fin lördag
Kramar
AnnaMaria

Lantmusen sa...

Vilket fint kök ni har! Jag håller med om att det är mycket man vill göra, det är svårt att välja var man ska börja...
Önskar Dig en trevlig helg!

Romantiska Hem sa...

Åh jag tycker att ni har jättteeee fint!! KRAM Petra

Magia da Inês sa...

♥ Olá, amiga!
Passei para uma visitinha...♥♥
Tudo muito lindo!!!♥
Beijinhos.
♥ Bom fim de semana!
♥♥ Itabira, que hoje completa mais uma primavera...
Brasil♥♥
✿ܓܓ✿ܓ✿ܓ

Kristina sa...

Kul att se hur det ser ut i huset=)
Nu är det dags att tända lite ljus å njuta lite mer av höstmörkret!
Kram Kristina

Hannis sa...

Men åhhh!
Vilket stort härligt kök!
Tycker det ser jättefint ut men jag förstår det där med att vilja göra om.
Det vill man ju med jämna mellanrum=))

Kram Hannis

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Ja du, att ha många tankar och svårt att komma till startpunkten...det känner jag igen mig i. :-)
Och det där med tapeter...det är verkligen inte lätt. Nu har jag t.ex. hittat en som skulle bli så underbart fin i vårt tv-rum...men jag är orolig att jag ledsnar på den på 6 månader...

Men med lite tid och tanke kommer man nog i mål någon gång.

Ha en fin fortsatt söndagskväll!