tisdag 12 oktober 2010

Mat mat mat...

Japp i söndags blev han 1 år vår lille pöjk!
Här äter han tårta!
Bilden visar nog betyget på den tårtan ;D
...om vi ändå är inne på ämnet mat, så håller fåglarna verkligen på att äta oss ur huset!
Herregud! De är ju helt vilda! Snart är den där 25 kilos-säcken vi köpte på ÖB snart slut.

När maten är slut är det ilskna talgoxar som går lös på farstukvisten... De äter allt som kommer i deras väg; mossdekorationer, blommor, till och med stearin... De pickade så på värmeljusen att jag fick till slut ta bort dem. Vad händer i fågelmage av stearin som huvudföda?
Men vad roligt det är med massa fåglar i trädgården. Ska börja pricka nu vilka som kommer på besök den här vintern.
Än så länge har vi haft här;
-talgoxe
-blåmes
-nötväcka
-nötskrika
-större hackspett
-bofink
-skata (synd att de inte är välkomna av så många...)
-sparvhök, som faktiskt åt talgboll och jagade skatorna
-domherre
-grönsiska
-entita

-gärdsmyg

-rödhake

Vi hoppas på fler arter ;D

KRAM

5 kommentarer:

Annika sa...

Kikade in alldeles innan jag ska till jobbet men ska ta mig tid till en liiiten kommentar.... snyggt kök du har.. härliga skåp... du visade tofflor lite tidigare... o halkrisk... finns på Panduro tror jag en tub med gummi att bre ut över sulan.... som gamla tiders sockiplast.... tror att det ver där jag såg den iaf... googla annars kanske..... ska kolla vidare när tiden är lite bättre tilltagen..:) Kram Annika

Annika sa...

Åhhhh bråttom.... kolla bloggen stick o brinn 21/1 2005... flera tips på "gummisulor" nuuuuu måste ja sticka... tjo

Hem & Drömmar sa...

Hejsan!
Vad många olika fåglar du redan haft på besök, och vilken fin fågelmatare.

Ditt kök är verkligen ljust och luftigt samtidigt som jag tycker det ser riktigt hemtrevligt ut.
Ha en fortsatt trevlig vecka, kram Ing-Britt

Huset vid ån sa...

Åh, Vad många fina inlägg jag missat hos dig nu när jag varit "borta" från bloggvärlden....

Grattis till din söta lilla 1-åring, tårtan verkar mumsig! Fniss!

Må så gott!
Kram Therese

Allis sa...

Oj vad duktig du är på olika fåglar ;)) Och så vackert du har det i ditt kök!
Grattis i eferskott till lille kotten!
Kram Allis