onsdag 6 oktober 2010

Kallt om fossingarna och award

Min snällaste svärmor har virkat så fina tofflor åt mig!
Sådanna man tvättar och så tovar de ihop sig och blir alldels underbara!
Det fanns mönster, (tänkte skriva recept nu... då förstår ni min totala okunnighet i virkning ;D), i nyaste Drömhem & trädgård.
Sambon ska få ett par svarta och vår plutt ett par också... men vi funderar på vad man ska sätta som halkskydd på de små tofflorna... Skinnsula?
~
Har fått en så fin award av snällaste Hannis!
Tack så hemskt mycket!
Hon som inspirerar mig så mycket...

-Välj tre saker som ligger dig varmt om hjärtat
-Skicka vidare till 5 bloggar...
-Publicera en bild som gör dig glad

1. Min familj så klart! Ligger väl varmast och närmst om mitt hjärta!
2. Närhet till naturen-flora och fauna och bevarandebiologi är ngt jag värms av :)
3. Alla årstiderna- Jag älskar varje växling och tycker varje årstid är lagomt lång!

En bild jag blir glad av är ju så klart mina hjärtan. Lillhjärtat som älskar dammsugaren, (vem behöver dyra leksaker när det finns så vardagliga ting som dammsugare?!) och storhjärtat som städar...

Jag skickar vidare till;
Hanna
Stjärnor och Champagne
Country Antique
Jolin
Bettys torpliv

Nu skall jag återgå till min inlämningsuppgift...
Hur har den nuvarande finanskrisen påverkat miljön?

KRAM

8 kommentarer:

Betty sa...

Tack söta du för den fina utmärkelsen , den värmde gott i höstrusket.
Lyllos dig med en svärmor som är så händig så fina tofflor finns ju inte ens att köpa.

Tack än en gång o massor av kramar från Betty !

Jolin sa...

Tack så jättemycket, gulliga du!!!
Känner mig smickrad över att ha blivit utvald, hihi!

Tofflorna är jättefina. Såna vill jag mä ha!

Kram Kram

Country Antiques sa...

Tack söta du!!! Jag blev så glad när jag läste din kommentar. En award till mig! =) Tror nästan jag blev lite friskare också!

Jag sparar bilden och skickar den vidare i nästa inlägg.
Nu ska jag krypa ner under täcket med en värmeflaska. De där fina tofflorna skulle inte sitta fel just nu!

Många tack och kramar från mig.♥

Matilda

Hem & Drömmar sa...

Vilka fina tofflor, passar bra nu till vintern.
Blir säkert bra med skinnsula på småtofflorna, tovat är ju väldigt halt så jag skulle nog valt det på alla.
Härlig bild på lilla familjen.
Kram Ing-Britt

Hannis sa...

Vad gullig du är=))

Men åhhh! Vilka fina tofflor!
Tänk om man kunde göra såna.
Jag har inte tålamod till varken stickning eller virkning och trasslar dessutom in mig i garnet när jag försöker!

Fnissade åt bilden...
Tänk att en dammsugare kan vara så rolig=))

Kram Hannis

Betty sa...

När jag trodde att min lilla goding inte kunde bli sötare ... (med tanke på din kommentar).

Välkommen in på bloggen o kolla.

Kram på dig från Betty !

Hanna sa...

Tack fina Pernilla!

Kram och glad helg.

Elin sa...

Älskar din blogg, den är helt underbar med alla vackra bilder. Har en lösning åt halkproblemet på de fina sockarna. Panduro har en penna som man kan skriva eller rita under strumpor och tofflor med som blir antihalk när man stryker på det. Kostar ca 35:- och finns i massor av färger. Lycka till.

Kram/Elin (tittis gamla kompis från skattkärr)