tisdag 19 oktober 2010

att sova bra...

Det är ju verkligen så viktigt att sova bra för att man ska orka med dagarna och samtidigt vara glad, snäll :), effektiv när de behövs och allt det där andra man gör om dagarna...
...och det är ju så olika hur vill ha det i sovrummet för att man ska sova bra...
...lite saker, mycket saker, kallt, varmt...
Läste någon gång att man inte skulle ha för kallt i sovrummet, ja färgmässigt alltså, typ blått... för då sov man inte bra. Vet inte om det stämmer, men jag tycker nog om ganska kalla färger ändå... Rent och avskalat med små detaljar som jag tycker om...
Gillar att somna och det sista jag ser är något fint ;)
Som den tuvade mobilen vi har istället för lampa... Vår egna variant av drömfångare :)

KRAM

7 kommentarer:

Min dröm om lantstil sa...

Jättefint sovrum. Jag har inte heller så mycket i mitt sovrum och jag trivs som fisken där.
Kram

Allis sa...

Förstår att du sover gott i ditt vackra sovrum!
Det viktigaste måste ju ändå vara att man själv är nöjd och trivs...
Ha et så gott idag!
Kram Allis

Hannis sa...

Jag gillar när man får en stilla känsla i sovrum.
Och det intrycket fick jag av dina bilder!
Ser skönt ut=))

Kram Hannis

Designe sa...

Så fräscht sovrum ni har och så fint med texten där! Gillar den tovade mobilen oxå!:) Jag törs inte ens visa mitt sovrum..måste göra nåt åt det men vet inte vad!
På tal om att sova lr inte så vaknade jag vid 3.30 av att teven var på och jag tänkte att, åh jag ska stänga den och oj va gott jag ska sova sen! Precis när jag stängt teven på fjärrkontrollen blir det tyst i heeela huset!..tittar mig omkring och det var kolsvart och tyst! Väckte sambon...för det kändes så kusligt. Trodde det var mörkt bara i vårt hus men det var visst i hela stan men huur kan man lyckas stänga teven precis när det blir strömavbrott???!!..snacka om timing..inte sov jag så gott sen heller.. :)

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Tycker själv att kalla färger passar utmärkt i ett sovrum, har haft det blått i en tidigare lägenhet och det funkade alldeles utmärkt. Och nu när vi ska renovera sovrummet blir det en del blått igen. Tur att man kan välja själv det man tycker om, så att man trivs. :-)

Ni har det supermysigt i ert sovrum. Gillar verkligen en filtade mobilen - supersnygg! Har du gjort den själv eller är den köpt?

Ha det gott!

Country Antiques sa...

Håller med dig till fullo angående ett enkelt sovrum. Det finns inget härligare än att krypa ner mellan nytvättade lakan i ett ljust rum som är lagom svalt. Då sover iaf jag gott!

Fina bilder!

Kram, Matilda

Betty sa...

Förstår att du sover gott i det vackra rummet. Blått eller vitt , brunt eller svart ??? Tycker du ska inreda precis som du vill (som du gjort) o inte följa en massa konstiga "regler".

Nu ska jag lägga mig. Natti,natti Betty !