måndag 13 september 2010

Vårplan(t)ering

Dags att plantera lökar om man vill ha fina rabatter i vår!
Jag ska sätta kirgislök i jorden, för de ogillas tydligen av sorkarna... och rådjur...
Superbra när blommorna är både till nytta och nöje :D
Kanske orkar jag plantera egen vitlök också...
Måste bara finna tiden...
Men ikväll ska jag nog hinna med att få ner dem.
Var på Höstmarknad på Alsters Herrgård i helgen. Det är ju så mysigt med marknader.
Vi åt kålsoppa, myste, lillprinsen fick klappa hästarna och var mäkta intresserad när gubben stod och svarvade något hantverksföremål :)
Jag köpte en jättefin berlock till min silverkedja att ha runt halsen.
Visar när jag fått den på bild ;)

Ha en fin måndag!

KRAM


2 kommentarer:

Hem & Drömmar sa...

Tack för din komentar hos mig. Vilken fin blogg du har, kommer titta in då och då. Så fina bilder..
Ha de bra kram I-B

Gårdsromantik sa...

Visst är det härligt att så fula knölar kan bli så vackra :-)

Kram Maud

<Gårdsromantik-ljuvlig-lantromantik-på-nätet