tisdag 28 september 2010

tisdag.28.10

Måste visa den härliga tvålen jag köpte ifrån Nordljus!
Stor olivtvål, så mumsig att jag nästan vill ta en tugga ;D
Lade den på en skifferplatta och det passade super inne på vår lill-toa.

Några lavendelkvistar från trädgården...

Söt skylt ifrån House of Linnea

En förskylning har dragit över familjen. Plutten och sambon är risiga och jag har än så länge klarat mig... peppar, peppar. Vad jobbigt det är att alla rutiner försvinner i ett nafs när barn blir sjuka. Jättetrött men kan inte somna, gnällig men vill inte äta eller leka... Bara bäras.
Men vad gör man inte för sin älskade unge?!
~
Vi ska iaf ta en liten sväng och köpa raggisar till plutten, för de han har är för små. Jisses så kallt det är. Måste nog börja plocka in veden så man kan börja elda lite värme i huset.

...och så måste vi köpa mer fågelfrön...
De är som galna nu småfåglarna inför kalla vintern med att äta upp sig. Fröna tar slut på en gång och då har vi tre frömatare, talgbollar och äpplen ute. Men de äter upp allt på ungefär en dag!

Kram

4 kommentarer:

NataljaOblonskaja sa...

Hejsan!
Den där tvålen skulle även jag kunna tänka mig att ta en tugga av. Tycker de är jätteläckra.
//Camilla

Designe sa...

Åh vilken härlig och lyxig tvål! Ser ut som smörkola som man som sagt vill ta en tugga i!:) Trist med förkylning..jag börjar bli det oxå! Soligt och fint har vi i alla fall! Kram :)

Country Antiques sa...

Oj! Äter de så mycket! Då måste jag köpa hem lite mat till mina pippisar med. Ser att det sitter en liten skara här ute på backen och pickat brödsmulor efter hönsen.

Måste bara komma på ett bra ställe så att inte Lillan, en av katterna, drar ner populationen av småfåglar så dramatiskt som förra året.:/

Hoppas att familjen kryar på sig snart.♥

Kram, Matilda

Jenny sa...

Vilken härlig tvål du hittat! Verkligen lyxig känsla med fina tvålar. Hoppas du slipper förkylningen, tråkigt när allt sånt drar igång nu. Stor KRAM