tisdag 8 juni 2010

När kommer regnet?

Jo, jag sitter faktiskt här och väntar på regnet...
Gräsmattan är partivis bränd. Men det ska komma inatt säger de...
~
Nu börjar verandan kännas sommrig! Luktärterna växer så det knakar, men orkar ännu inte bilda knoppar. Det är så härligt att sitta på trappan på förmiddagarna när solen ligger på... När kotten vilar är det jag, kaffekoppen och fågelsången på verandan ;D
Köpte nya blommor idag också... Ibland köper jag så mycket att jag inte har plats för dem :D
Men jag älskar verkligen att botanisera i blomsterutbudet. Läsa på skyltarna hur de vill ha det, tänka vart de skulle vara fina... Det blev penséer, murgrönevioler, lobelia och phlox som fick följa med hem idag.
~
Nu kom regnet...
Kram

2 kommentarer:

Hannis sa...

Det hörs verkligen att du njuter!
Underbart!
Jag längtar efter semester,även om jag njuter nu också så längtar jag efter långfrukost ute, läsa bok i solstolen...
Men snart så=))
Kram Hannis

Designe sa...

Låter härligt att sitta där på bron!:) Regn har vi haft i ett dygn så det är jag glad att slippa nu...igår kväll kom solen och sen dimma..inte så varmt. Idag liite varmare och sol från klarblå himmel..önskar jag vore ledig! Ha en fin helg! Kram :)