tisdag 1 juni 2010

aldrig nöjd?

Varför är det så... att man ofta sitter och suktar efter något man inte har? När man sedan kanske fått det går man vidare och suktar efter nästa ting...
Igår kände jag ett sådant sug ... Vi har ingen veranda/altan i anslutning till huset. Våra utemöbler står istället på en stenbelagd yta ca 10 m ifrån ytterdörren. Jättemysigt med bärbuskar och örter i rabatten brevid och skogen och trädgården som granne. Vi har även en farstukvist som verkar som en liten veranda, med cafébord och bänkar, (och massa blommor förstås ;)), samt ett uterum som man kan göra luftigt mha skjutdörrar.
Men ändå vill jag verkligen ha en veranda med utemöblerna i anslutning till huset.
Det är så mycket lättare så... Känns det som nu när jag inte har det.
~
Hoppas vi hinner bygga ett trädäck i sommar :D
Så blir jag nöjd :D
KRAM

5 kommentarer:

Pilgarden-Susanne sa...

Jag skrattade när jag läste ditt inlägg! Känner igen mig! Man vill ha mer o man ser bilder hur det kunde se ut. Vi har inte heller altan eller glasveranda.
Kram Susanne

Hannis sa...

Nog känner jag igen mig allt!
Sen gör jag folk helt tokiga också med mitt omplanerande och möblerande=))

Ha en go vecka/
Kram Hannis

godastunder-tokigaidéer sa...

Japp klart man känne rigen sig men man har tyvärr inte råd med allt...nä man få välja vilket som ska prioriteras och det andra får snällt vänta. Jag har hur många planer som helst inför sommarens ledighet men då handlar det inte om tid utan pengar...

Ha en bra dag
Kram Anna

Kristina sa...

Skit i bygget å nöj dig med va du har. Du hinner inte sitta på fyra ställen samtidigt ändå ;)
Hoppas allt är bra! Kram!

Skogsfrun... sa...

Kristina: hahaha... ja jag får väl nöja mig då! :DKram