fredag 21 maj 2010

tvära kast...

Herregud! Vilket åskoväder det bjöds på igår... Mysigt, men ändå lite läskigt. Det sprakade till i radion som stod på och mullret kom mycket tätt efter varje blixt. Jag räknar alltid efter en blixt... som man fick lära sig när man var liten... en kilometer per sekund mellan blixt och åska. Vet inte om det stämmer...
Hann iaf avnjuta flera koppar ute i solen både igår och i förrgår. Helt underbart!

Älskar verkligen den här blå färgen på penséerna. Violer är ju förövrigt fantastiskt fina! Ska nog köpa på mig ett fång när bellisarna blommat ut.
Igår fick jag äntligen tummen ur att så mina rosenskäror och blåklint.
Vi får väl se om de tar sig. Det ska ju vara så lätt att direktså rosenskära, men man vet ju aldrig.
Hoppas bara fröerna ligger kvar och inte flyter bort i allt regn som kommit.
Ha en fin helg!
Kram



6 kommentarer:

Annika sa...

Typiskt svenskt väder :) Mysig hörna på altanen.
Trevlig helg, kram

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Hi Hi! Jag räknar också alltid efter åska. Det sitter verkligen i och måste göras. :-)

Själv har jag sått lukärt, som jag är lite osäker på om den vill ta sig. Ett litet skott har hittillls kommit upp. Men vi får väl se...

Önskar dig en riktigt fin helg!

Hannis sa...

Tack snälla du för awarden!
Blev jätteglad över den=))

Jag är ju så knäpp att jag älskar åska!
Om jag kan vara inomhus förstås.
Då njuter jag under en filt med en bok.

Vad mysigt det ser ut på bilderna!
Förstår att du njuter av att sitta där.

Kram Hannis

Cilla - Vit som snö sa...

Vad gulligt av dej att ge mej en utmärkelse! Tack snälla!
Härligt där vid din sittplats o en ljuvlig liten blomstergrupp!
Jaa åska är alltid lite jobbigt tycker jag, man vet ju aldrig med naturens krafter...
Ha en fin söndag!
Kram Cilla

Stjärnor & Champagne sa...

Jag älskar åskan, gillar när det mullrar, knallar och blixtrar. Härliga blommor/ Ha det gott Kramkram Anne

Country Antiques sa...

Ja nu har det verkligen varit ostadigt väder. Här hemma har jag försökt måla skyltar som jag ska ha vid min butik, men så fort jag har tagit fram färgen och penslarna växlar vädret från sol till åska och regn. Fast nog är det här ändå bättre än all snön i vintras.=)

Hoppas allt är bra med dig♥

Kram, Matilda