onsdag 19 maj 2010

man kan aldrig få för mycket...

...av skor och kuddar!
Här är mitt senaste tillskott i kuddfamiljen :)
En vacker present från en nära och kär vän!
Kunde nog inte bli gladare för denna ljuvliga...
Älskar "pluppar" och prickar :)
~
Har dessutom fått en fin utmärkelse dessutom. Av fina Matilda som har den vackra bloggen
Tack så hemskt mycket!
Jag besöker så många fina bloggar varje dag och det är inte lätt att välja ut sju stycken att sända vidare till;)
Ni är så fina allihopa!
Här kommer mina utvalda;
När man får den här utmärkelsen så ska man;
-kopiera in award-bilden i sin blogg och att visa att man fått den
-tacka och länka till den som man blev nominerad av
-nominera sju andra bloggare och länka till dem
-berätta sju intressanta saker om sig själv
~
Med denna utmärkelse skall jag alltså skriva sju saker om mig själv... hmmm...
1. Jag är utbildad biolog, inom naturvård och ekologi.
2. Jag älskar blommor!
3. Jag köper varje månad alldeles för många tidningar och lovar mig själv, och sambon, att nästa månad... då blir det ändring.
4. Jag är helt såld på loafers, speciellt Tod's och vackra klänningar!
5. Jag dricker fööör många koppar latte varje dag.
6. Jag hatar myror efter en traumatisk upplevelse när jag var liten... tre stackare bet mig på foten. Sedan dess har de aldrig varit mina vänner.
7. Jag älskar att organisera och planera.
Hoppas alla njuter i försommarvärmen, (för det är väl det nu va? typ...) lika mycket som jag gjort idag!
Kram

3 kommentarer:

Vita rosor och förgätmigej sa...

Men vad snäll du är! Vilken ära! Nu blev jag huuuur glad som helst. :0).

Måste bara fråga... du skrev i ett tidigare inlägg att ni skulle ha ut ett medel för att bekämpa ogräs. Jag vill ha ekologisk odling i min trädgård så min fråga blir om det finns något som inte är giftigt eller skadligt för miljön att ha på? Du kanske även kan tipsa om hur man bekämpar sniglar på bästa sätt...

Biolog! Tänk vilka underbara kunniga människor man träffar på här i bloggvärlden.

Kram!
Anna

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Grattis till din award, och tack rara du att du tänkte på mig. Jag gillar och läsa listor, du skrev bra. Biolog låter mycket intressant och utbilda sig till.
Jättefin kudde du fått, plupparna var så dekorativa.
Och visst är det försommar, måtte det få vara så här ett tag nu.
Ha en fin dag
Stor kram
AnnaMaria

Designe sa...

Tack snälla för att du tänkte på mig! Blir jätteglad!:) Kul att läsa om dig oxå och jag blir lite impad av att du är biolog! Ang. tidningarna känner jag verkligen igen mig! Varje gång jag får inbetalningsavi för en ny omgång av en prenumeration så funderar jag på...ska jag verkligen ha en omg. till...joo, jag måste,kan ju missa nåt! :) Ha en skön dag i det fina vädret! Kram