lördag 15 maj 2010

Kära maj....

Härliga Lördag!
Även om man är föräldraledig varje dag hela veckan, så känns ändå helgerna lite speciella.
~
Jag trotsar kylar och låter alla blommorna stå ute även nattetid nu. De har faktiskt klarat sig ypperligt! Inte en enda ledsen gren på varken luktärt, lobelia eller murgröneviolen, som annars kan vara lite kännsliga.
Längtar bara tills solen ska vara framme nog länge att jag hinner koka kaffet och sätta mig ute en stund... Än så länge har den gömt sig innan kaffet blivit klart.


Måste arbeta för att få fler av mina lerkrukor att bli kalkigt snygga i sommar! Har en hel hög med alldels för rena och nya lerkrukor! Men det där med fil vet jag inte om jag orkar... Det är så hårt vatten här att det brukar räcka med att de blir riktigt blöta och står ute en hel sommar ;)
Mysig Lördag!
Kram

8 kommentarer:

Huset vid ån sa...

Så fint det blommar hos dig....Ja, nu vill vi ha sol o värme! Ha en sköön lördag vännen! Kram Therese

Country Antiques sa...

Hej.=) Det finns något till dig på min blogg!

Kram, Matilda♥

Hannis sa...

Härligt!
Har precis ställt ut mina pellisar men bara över dagen än så länge.
Men det känns på riktigt att våren är här nu.
Hoppas att du får njuta av en kopp kaffe ute i helgen/
Kram Hannis

Annika sa...

Fint, blomsterbågen är den från Blomsterlandet? Jag ångrar att jag inte köpte någon sist jag var där. Kul att ha hittat till dig/ Annika

godastunder-tokigaidéer sa...

Håller med dig att det är vackert med vanliga lerkrukor som har fått en fin platina på sig..härliga bilder du visar.

HA en skön kväll
Anna

Country Antiques sa...

Hej.=)

Nja, jag menade att du fått en liten utmärkelse, men nu såg jag att man måste klicka på inläggets rubrik för att kunna se hela inlägget. Här är länken. http://countryantiquesblog.blogspot.com/2010/05/tack-for-alla-vackra-ord.html

Kramar, Matilda♥

Huset vid ån sa...

Tack för titten vännen! Hoppas att du haft en trevlig helg. Önskar dig en bra start på den nya veckan! Kramis Therese

Designe sa...

Åh va fint du har gjort! Den där grå krukan med text var supersnygg! I helgen i denna värme så har jag planterat om alla mina övervintrade pellisar och ställt ut några som ska vara ute och hoppas på att de ska klara sig..inne har jag inte plats för de stora krukorna! Ha en bra vecka! Kram :)
...ps jag köpte en tunika m märket melmelli och underklänning på butik lillasyster som jag inte visat än...