torsdag 13 maj 2010

det får vänta...

Så typiskt...
Sambon är långledig och vi hade tänkt att greja massor i trädgården... och det regnar som sjutton!
Inte för att man inte kan dona när det regnar... men vissa saker lämpar sig bara inte.
Jag hade t.ex. planerat att så fröer som jag inhandlat igår; rosenskära, (vill ha massor!), blåklint, dill, persilja, ruccola, romansallad och vårlök. Alla fröerna kommer nog att flyta bort om jag sår dem den här helgen.
Vi skulle också vertikalskära gräsmattan; vilket inte går vid mycket regn... om man inte kan tänka sig en leråker. Det vill inte vi ha. Vi måste även ogräsbekämpa en del av trädgården som det varit obeskrivligt mycket kirskål och nässlor på. För att få lite mer gräsmatta, (kotten vill väl ha en bollplan också ;) )... Men det är heller ingen idé om det regnar för mycket, för då flyter medlet också bort.
Så vi får helt enkelt vänta med allt detta.
~
Istället sitter jag inne och fortsätter att planera...
och dricker tonvis med kaffe!
Ikväll blir det våfflor!
Sambon gör de godaste!
En film är jag sugen på... det var längesedan!
Ha en fin långhelg!
Kram

1 kommentar:

LOTTAS HOME sa...

Hej vännen!
Tråkigt att era projekt får vänta. Här är också trist väder, men vi passar på att göra saker inne. Har målat hela dagen. Vi är duktiga på att smita ut med båten om vädret är fint denna årstiden och då blir det ju inget gjort.
Ha en fortsatt mysig helg och njut av din lilla familj!
Kram Lotta