fredag 28 maj 2010

Årets pelargon

Årets pelargon blev i år hela familjen äggskalpelargoner. Jag förstår verkligen att de för fram dessa pelargoner i rampljuset. De är ljuvliga!
Jag njuter massor av min Zena som står på köksbordet.

Den är så söt med ljusrosa kronblad med starkare rosa stänk.
Hoppas den inte är allt för svår att övervintra.

Idag ska vi nog plocka en bukett med Liljekonvaljer, jag och kotten. De står i fullt knoppstadium och vi har hela skogen full av de små söta!
Ha en fin Fredag!
KRAM


5 kommentarer:

LOTTAS HOME sa...

Hej vännen!
Vilken underbar blomma. Låter mysigt och plocka liljekonvaljer, de får vi nog också försöka hinna med. Kan vara fint att dekorera med på helgens kalas. Tack för tipset! Ha en mysig fredag och en skön helg.
Kram Lotta

Annika sa...

Jättesöt pelargon. Så härlig med det rosa i.
Hoppas du får en fin fredag och en lika fin helg.
Kram

Allis sa...

Såå underbar den är din pelargon! Jag håller tummarna att den klarar sig över vintern och kan glädja dig även sen.
Du verkar ha fullspäckat schema i helgen så vi hoppas att det blir härlig!
Kram Allis

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var en jättefin färg på din pelargon, det är allt en av försommarens finaste blommor. Idag ska jag också plocka liljekonvaljer.
Trevlig helg
Kramar
AnnaMaria

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Å vilken härlig pelargon!
Och jag håller med dig, pelargoner är ljuvliga. Skulle kunna ha många, många fler, men har inte riktigt plats.

svar: Det har fungerat alldeles utmärkt att beställa från Etsy. Jag har köpt en hel del därifrån och aldrig haft problem. Jag betalar alltid via PayPal och det har gått smidigt.

Hoppas du får en fortsatt fin helg!