torsdag 1 april 2010

Skärtorsdag & påskhandling

Köpte körsbärskvistar på blomaffären också,
...att ha vita "vaktel-ägg" i.
Hoppas att de ska orka ge mig några blommor. Jag nöjer mig med att par få...
Påskriset fick stå på det bruna låga skåpet i vardagsrummet. Det gör sig bra med lite högre buketter där.
...också blev det några kvistar ute på verandan.
Nu längtar jag verkligen efter lite vårsol så jag får ta en kopp där ute på fällen.
I bakrunden skymtar man ramar som jag ärligt tagit att min mor... Ska sätta något fint i dem alla tre, men än har bara ett notblad kommit i den större ramen.
~
Idag ska jag och kotten åka och handla påskmat med min mamma och pappa. I påskyran!
Så nu ska jag sätta mig och titta igenom lite påskrecept och ha önskningar vad som ska stå på påskbordet. Älskar ägghalvor så några olika varianter av det måste det ju bli.
Kanske en laxtartar...
Mums!
~
Jag funderar fortfarande över kudden i vardagsrummet... tack för era kommentarer!
Det är alltid bra med lite proffstips ;)
Men snart får jag nog bara beställa en... så där snabbt och impulsivt. Ibland tänker jag nog för mycket!
KRAM

8 kommentarer:

V sa...

Skagentårta på pumpernickel och med syltad rödlök till, är så gott och åtminstone lite påsk-känsla.

Designe sa...

Det är himla fint med kvistar inne..har inte tagit in några än...måste göra det och det gör inget att de inte hinner slå ut!
Du, vilka superfina bilder från ert vardagsrum, såå vårfint! Underbar blomma! Verkligen som en bakelse! Har du kollat in esterelenora-kläderna i din stad än? Nu fattar jag varför jag inte hittade hemsidan tidigare..jag stavade ele(o)nora med ett o för mycket.. :) Jag var och lånade hem en klänning/tunika igår "vivianne"! Den var heelt underbar i vitt....stråveck och spetsinfällningar och perfekt passform fast det är one size! :)
Ha en riktigt fin påsk! Kram :)

Romantiska Hem sa...

Hej Du Rara!
Jag ville bara kika in och önska dig en riktigt trevlig påsk! Kram Petra

Designe sa...

Glömde ju svara om murgrönsviolen..köpte den på Buketten för ca 2 veckor sedan...tyvärr har den inte blommat sen dess..har sett knoppar men de har inte slagit ut..min katt gossar med den oxå så jag vet inte om knopparna har en chans! :)

LOTTAS HOME sa...

Kikar in och önskar dig en riktigt mysig påsk med familjen! Tack för att du tittar in hos mig, blir så glad för dina kommentarer.
Kram Lotta

Vintage House sa...

det är så fint med körsbärskvistar...
Önskar dig en härlig påsk med en massa gott och mys tillsammans med vänner och familj.
kram
sandra

Linda i Lönnbacka sa...

Vad underbart med körsbärskvistar!

Önskar Dig en riktigt Glad Påsk!
Kramar Linda

Skimrande kristaller sa...

Så fint du har pyntat! Tack för din goa kommentar inne hos mig, det värmer verkligen! Hörs nog fler gånger, tittar gärna in hit flera gånger nu när jag har hittat hit ☺ fin blogg du har! Glad påsk på dig! Kram Lenita