torsdag 15 april 2010

Dophelg

Prinsens dopklänning i linne
~
Usch, det går lång tid mellan inläggen märker jag... Men vi gör så mycket roligt varje dag, jag och kotten. Vårväder ute och vi vill bara promenixa hela tiden!
~
På lördag är det dax för dop.
Blandade känslor råder.
Är väldigt nervös att vår känsliga lilla prins ska gråta sig igenom hela dopakten. Han är extremt känslig för mycket människor och plötsliga ljud om han är det minsta lilla trött.
Men det får bli som det blir... Vi får i värsta fall lida oss igenom 20 minuters skrik och sedan dränka oss i tårtan på fikastunden efteråt :)
Imorgon blir det därför inhandling av dukar, kaffe, dricka, kakor, blommor etc etc... Vad som kan behövas när man bjuder till dop.
~
Dopklänningen, (och min klänning med dessutom...), passar... Det känns ju väldigt skönt!
Det är så svårt att inhandla klänningar för tidigt, när man inte vet om de kommer passa några månader senare... ja, det gäller ju för oss båda ;)
Kram kram

7 kommentarer:

LOTTAS HOME sa...

Hej vännen!
Vad mysigt att planera dop. Klänningen är så fin, förstår att det är lite nervöst. Har gått igenom de där 3 ggr....mycket som skall fixas. Hoppas att prinsen visar sina bästa sidor, önskar er lycka till!
Tack för att du tar dig tid att titta in hos mig.
Kram Lotta

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var en jättefin dopklänning, så fint med linnefärgen. Roligt med dop under helgen.
Ha en fin helg
Stor kram
AnnaMaria

Vita rosor och förgätmigej sa...

Vilken underbar dopklänning! Jag sydde en själv i linne till mitt första barn och nu är det nog en 6 barn som har döpts i den. Alla är inte mina! *hihi*
Kram/ Anna

Allis sa...

Vilken vacker dopklänning! Jag tror säkert att allt kommer gå bra men såklart att det är lite pirrigt innan.
Ha en bra fredag och en strålande dag imorgon!
Kram Allis

♥ Fyra årstider sa...

Lycka till med dopet.
Kram Lotta

Huset vid ån sa...

Så fin dopklänning....Hoppas allt har gått bra! Många Kramar Therese

Skimrande kristaller sa...

Vilken vacker dopklänning! Hoppas att allt gick bra! Ha en bra start på den nya veckan! Kram Lenita