onsdag 21 april 2010

Äntligen besegrad!

Som med de flesta blommor jag inhandlar, men speciellt de som ligger mig varmast om hjärtat, äter mina katter på!
Olivträd, murgrönevioler, krokus, pärlisar, klockmalva...
Det resulterar i att dessa blommor inte kan avnjutas på sina rätta platser i hemmet. Klockmalvan och murgröneviolen står nu högt upp på hyllor i uterummet tills temperaturen är lämlig för att flytta ut dem på farstukvisten.

Men till min lycka fann jag denna fina bur att ställa olivträdet i. Skyddad från bestens käkar!
Det tog inte mer än en vecka så började skotten spira!
Jag njuter nu varje dag av olivträdet som lever loppan inne i buren!
Dessa bilder är tagna för ca tre veckor sedan, så nu är det så mycket fina nya blad på trädet!
Idag har vi varit ute på promenix i vintervädret!
Snålblåst och stora flingor som dalade ner... Det kändes verkligen konstigt när vi gick igenom stadsträdgården som stod i blom.
~
I helgen nalkas mer dopfestligheter! Vi ska ner till vackra Varnhem i Västergötland.
Så nu hoppas vi på vackert väder!
Kram


12 kommentarer:

Vita rosor och förgätmigej sa...

*haha* Tänk vad djuren kan ställa till det för en. Vilken fin idé att ställa in trädet i en fågelbur. Det brukar ju vara lite svårt att veta vad man ska placera i dem men nu löste det sig naturligt! Varnhem... åh, tänker på Arn med det samma. Skulle vara kul att se det i verkligheten.
Kram/ Anna

Therese sa...

Kan gissa att du tänkte "moaha ha ha" när du hittade burenoch fick den på plats :-)

Stjärnor & Champagne sa...

Haha ursäkta att jag skrattar men jag ser katterna framför mig smaskande på alla växter och nu har du kommit på en genial idé...Jättefin bur. Varnhem är jag nästan uppvuxen i...Mina kusiner bodde där under mååånga år. Nu bor flera i Skövde och några har flyttat på sig. Klosterkyrkan är jättefin, bara strålar historia.
Ha det gott/ Kramkram Anne

Vita verandan sa...

Kul att du kikade in och tack för de snälla orden!
Smart med bur, vi har en katt också som kan äta lite men inte så jag har märkt att blommorna har blivit för "ätna" Fint det är med olivträd, roligt att det trivs där i buren.
Kram Anna

fröken knopp sa...

Vilken grej..Du vann..!! tihi...

O så fin den va!!

Skönt o höra att dopet gick bra o vilken underbar Dopklänning han fick ha..Så fin!!

Varmaste kramarna Elin

LOTTAS HOME sa...

Hej vännen!
Vilken bra idé. Härligt att kunna njuta av olivträdet. Ha en fortsatt bra vecka, och hoppas att värmen snart kommer tillbaka!
Kram Lotta

Country Antiques sa...

Jag har precis samma problem med katter och blommor här hemma. Vilken helt perfekt lösning du har kommit på! Nu fick jag en riktigt bra anledning att köpa på mig några fina burar och jag kan äntligen börja ha lite växter här hemma igen.=)=)=)Tusen tack!

Håller fortfarande på i butiken och försöker få det lite fint, men som du sa, man behöver tid och man måste se på lokalen på ett nytt sätt.

Rummet jag hyr ligger i en forskningsstation som är byggd på 50-talet och egentligen skulle jag vilja ha butiken i en gammal lada eller liknande, så man får verkligen tänka om och till!

Kram, Matilda♥

Romantiska Hem & Inspiration i Vitt sa...

hihi förlåt att jag skrattar men vilka katter och vilken fyndig lösning! Snygg lösning också, hm praktiskt och snyggt det är en vld bra kombination.
Nej, jag har väl inte så långt kvar det är bara det att det känns som om jag pluggat i evigheter... fast det har jag nog med, ler. Jag pluggade ju en yrkesutbildning till undersköterska först innan jag kom på att jag skulle bli socionom. tanken är iallafall om c uppsatser och div går bra att jag ska vara klar jan 2011, åh så jag längtar!!
Ha en underbar dag i västergötland på dop! Kram Petra

Romantiska Hem & Inspiration i Vitt sa...

oj visst inloggad med fel konto men ja du förstod nog att det var jag ändå, Petra Romantiska Hem

MiaMaria sa...

Hejsan!

JA det gäller att få till det till det bästa och det har ju du gjort!!

HA en bra torsdag!
MiaMAria

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Godmorgon. Lördag ska det bli sol och varmare, då får ni fint väder på dopet. Idag är det isande kallt här, kommer och få skrapa rutorna på bilen. Smart och ställa olivträdet i buren, snart växer det så du får köpa en större bur.
Ha en fin dag
Kramar
AnnaMaria

Allis sa...

*ler*
Jaa, dessa underbara djur som hittar på så mycket tokigt. Tur att vi lyckas överlista dem med smarta och vackra lösningar!
Hoppas ni får en härlig helg med vackert väder!
Kram Allis