måndag 26 april 2010

Älskade Varnhem!

Fantastiskt dop i vacker miljö och underbart väder!
Dopet var så fint och både lilltjejen som döptes och vår lilla kotte skötte sig exemplariskt.
Var lite orolig att kotten skulle bli rastlös under bilresan, men det gick super!
Varnhems klosterkyrka är från 1100-talet och jag kan nog säga att det är det vackraste kyrkan jag varit i. Man kastades verkligen tillbaka till Arns tid när man tog klivet in i kyrkan.

Underbara valv...

Måste skynda mig att äta lite frukost innan kotten vaknar från sin lilla lur....
Idag väntar fika med vaniljkaffe med bästa Sofia och hennes lilla prins!
Hoppas solen håller sig framme så vi kan sitta ute!
KRAM

1 kommentar:

Allis sa...

Åhh, så vackert! Jag är totalt oreligiös (;;) men har en förkärlek för vackra kyrkor och dess historia. I Varnhem har jag varit men här der jag att det måste bli av snart!
Må gott!
Kram Allis