torsdag 11 mars 2010

snart är det påsk :)

Var tvungen att unna mig lite blommor igår...
man behöver det för att bli frisk från förkylning. Det är jag helt säker på! Så jag kom hem med minipåskliljor -smygstartar påskpyntet lite försiktigt, pingstliljor som sitter på väggen vid ytterdörren, (de får komma i på natten dock...), en liten pensé som också får vara inne och limegröna nejlikor.
Jag gillar nejlkor! Blir fina små bakelser om man skär av dem ganska mycket och har dem i en kort vas. De står sig länge och var väldigt fina i tv-rummet med de limegröna kuddarna ;)
~
Tänk att solen tittade fram idag ändå!
Härligt!
Då blir det en kopp i uterummet snart...

Kram

7 kommentarer:

Karin Lindström sa...

Hej!
Vad tråkigt med förkylningen. Du gör helt rätt som piggar upp dig med lite blommor, det mår vi alla bra av.
Här strålar solen också, mysigt.

Ha en bra dag!

Kramar
Karin

ps nu är du länkad igen:)

Skogsfrun... sa...

Karin: visst är det så. Det finns ju inget som glädjer så mkt som blommor! Härligt med sol!
Tack tack för länken :D
Kram p.

fröken knopp sa...

Åhh visst är det väl underbar med lite blommor till helgen..det är man värd efter en hel vecka..:)

Varmaste kramarna Elin

The Secret Garden sa...

Javisst är det vacker med nejlikor. Och så tänkte jag medan jag läste; och så står de sig så länge...och vips, det läste jag precis samtidigt som jag tänkte det! :)

Ha det gott!

Marie sa...

Finns inget (enligt mig) som piggar upp så bra som lite blommor!!! Nejlikorna är jättefina!

Trevlig helg!
Kram Marie

Huset vid ån sa...

Visst är det skönt när solen tittar fram...Hoppas att du får njuta av en kopp snart i ditt uterum! Här har vi haft klarblå himmel o sol o en massa takdropp! Jippi! jag tror våren är på väg...Trevlig Helg! Kram Therese

Skogsfrun... sa...

fröken knopp: verkligen! det är man, varje vecka! :) Kram

secret garden: visst är de fina! Gillar rosa skarpt också!
Kram

Marie: håller med! :D KRam

huset vid ån: åh jag njöt massor av koppen! drack faktiskt en ute igår också!
Kram