onsdag 24 mars 2010

Myshörnan...

Har börjat fixa iordning lite mer i kottens rum nu...
Man använder ju inte ett sådant rum så mycket när de är som allra minst.
...eller vi har inte gjort det iaf...
Men nu när han är ett halvår börjar lek och mys uppskattas mer och mer och då är det ju kul, (och praktiskt), att ha ett eget lekrum. Om inte skönt att alla leksakerna får sina egna parkeringar i rummet och inte i hela huset...
En myshörna blev det här...
Kotten är ju fortfarande för liten för att sova i sådan här säng, men att vila med mamma eller pappa, läsa bok och slappa lite här är perfekt:)
Har inte haft tid att ta upp gardinerna än, så de ligger just nu och är duktiga dammuppsamlare ;)
Ska tapetsera rumemt också... Men har fortfarande inte riktigt bestämt mig... Det lutar dock åt smalrandigt; blått och vitt.
Trämobilen med flygplan är rolig och mysig att titta på.
Tallrikshyllan är super som bokställ, vilket är en inspiration från min bästa vännina med flera år på nacken av både barn och barnrum. Det är skönt att ha någon nära med så bra idéer, tips och råd! Hur skulle jag annars klara denna stora uppgift ;)
Tack S!
Fina galgen som vi fick i julklapp av S, som också är framtida gudmor/fadder :)


Det är verkligen en utmaning att inreda ett pojkrum... Jag som är så väldigt rosa ;) Klart pojkar kan ha rosa också, men kanske inte allt... Så det blir vitt, turkost och grönt här!
~

Idag blir det en promenix i disvädret... Skönt att komma ut lite i friska luften!


KRAM

9 kommentarer:

Karin Lindström sa...

Hej!

Vilket rart rum han har sin lilla! Kojan är verkligen jättemysig och han kommer att älska den när han blir större!. Din färgkombination låter fin tycker jag;)

Jag ska också ta en promenix nu. Känner mig lite piggare idag så lite frisk luft är nog jättebra!

Kram Karin

Allt o Inget Med Jeanette sa...

Såå trevlig blogg!! *glad*

Kram Jeanette

Designe sa...

Va mysigt du har gjort där! Låter fint med vitt, turkost och grönt!..och tapeten lät fin oxå!

Jaa du, man undrar ju över Livet på söder!:) Kan ju inte va på riktigt men kan inte låta bli att läsa och blir lika full i skratt varje gång av både bloggaren och de som skriver kommentarer..det är alla möjliga pepp hela tiden! :) Kanske är nåt man skulle börja med! *fniss* Kram
*onsdagspepp*

Designe sa...

hahaha...jag kunde inte låta bli att klämma in *färgpepp* i mitt inlägg idag! *fniss*

LOTTAS HOME sa...

Hej!
Vilket fint rum han får din lille. Perfekt att ha en mysig hörna för både vila och bus.
Ha en fortsatt bra dag!
Kram Lotta

Jolin sa...

Vilket fint rum han får, Love!
Jag längtar till sommaren då vi äntligen ska ta tag i våra flickors blivande rum!
Holly börjar prata om eget rum, för det har ju alla kompisar ;-)
Samtidigt kommer det nog bli en svår separation för dem som är vana att tom dela säng :-)

Kram J

Hannis sa...

Vilken myshörna!
En sån skulle jag vilja ha som mitt eget kryp in=))
Skönt med en avkopplingsplats.
Kram Hannis

Annika sa...

Vad kul att få inreda ett litet rum till sitt barn.... här är den tiden förbi o man har alldeles egna ideer...:) tycker du har lyckats jag... Kram o ha dä gôtt i hälga... Annika

Handgjorda drömmar sa...

Hej!
Mitt första besök här - vilken mysig blogg!
Jättefina bilder - å va fint ni gjort kottens rum. Stannar o kikar runt ett slag...
Ha en bra helg,
Marie