tisdag 23 mars 2010

morgonstund har guld... i koppen

Inleder min dag med en kopp vaniljkaffe.
Älskar!
Var på lite vårshopping igår och köpte med mig favvokaffet med vanlijsmak, nymalet till espresso från Kardemumma. Som har så mycket gott (och fint; de hade fått in produkter från Rice!). Skulle gärna vilja ha den fina termosen i pastell :)
Inhandlade även fina muffinsformar och téburk på Åhléns, som också hade mycket vårtingeltangel som gärna skulle ha fått följt med hem. Men gränsen skall ju dras någonstans...

Har kommit på mig själv att vara väldigt svag för fina koppar.
Älskar prickig!

Så nu njuter jag en stund med kaffekoppen och den fina tårtboken man fick köpa tillsammans med Aftonbladet i helgen. Kul idé att man kan köpa så söta kokböcker med kvällstidningen.


Ha en fin Tisdag!
Här regnar det idag... heja heja töväder!
Kram

5 kommentarer:

Designe sa...

Åh va mysigt och vårigt! Gillar ditt helginlägg där på uteplatsen oxå! Blev lite full i skratt åt ditt *pepp* på slutet i din kommentar och blir påmind om en annan blogg med mycket pepp, du måste kolla!:) http://soderfamiljen.wordpress.com/
Kram :)

Huset vid ån sa...

Mums, vad gott det lät med vaniljsmak på kaffet! Förstår att du njuter där med din fina prickiga mugg/kopp. Åhlens gillar jag dom har mycket fina saker. önskar dig en trevlig onsdag! kram Therese

MiaMaria sa...

Hejsan!

Visst är det skönt att det regnar...går ju liksom lite snabbare att få bort snön:)

Nu vill vi ha vår!

Ha det så gott!
MiaMaria

Vit som snö sa...

Tack för din gulliga kommentar hos mej!
Vilket fint arrangemang du gjort i krukan, vårkänsla!!!
Vaniljkaffe.... det var något nytt som jag aldrig provat. Det blir mest svart kaffe för min del men teér i all jordens smaker.
Kram Cilla

LOTTAS HOME sa...

Hej! Vilken mysig blogg, helt i min smak. Tack för att du tittat in hos mig så att jag hittade dig! Låter väldigt gått med kaffet. Tet med citron och ingefära från Friggs dricker vi ofta här också.
Ha en underbar dag!
Kram Lotta
ps. Nu skall jag lägga med dig i min lista så jag inget missar.ds