måndag 8 mars 2010

målartider väntar...

Med våren kommer också alla målarprojekt.
Det är ju så skönt att kunna vädra med öppna fönster när man målar möbler. Eller kanske till och med vara ute och måla.
När vi flyttade in i huset för snart ett år sedan, var det min sambo som snällt fick måla allt som behövdes dra en pensel på. Jag var gravid och kunde inte... Det var väggar och golv i hela huset plus alla möbler som jag drog med som skulle målas om!.
Som det här skåpet... som var mörkbrunt och fortfarande är brunt på insidan av dörrarna :) Det hanns inte med att måla insidorna;
"Vi målar det som syns", tyckte sambon:)
Så det får väl kanske bli en runda med penseln på insidorna när vi ska måla om bordet som står i uterummet:) Kanske ska fixa lite fin patina också...

Längtar till i sommar då jag ska smutta på Martini Bianco med is i cocktailglasen... Känns inte lika roligt att smutta på drinkar mitt i vintern av någon anledning...
Då vill man hellre ha...typ Glüwein eller något annat värmande.

Nej, nu blir det duschen medans lillprinsen vilar.
En innedag idag med, trots fint väder ute... men med min hosta orkar jag knappt upp för trappan här hemma...
KRAM

7 kommentarer:

Allis sa...

Håller fullkomligt med dig, goda drinkar i vackra glas gör sig bäst i sol och värme, helst ute på min veranda i kvällssolen *längtar*
Har ett likadant hörnskåp som nu är grått men som jag funderar på att måla vitt istället...
Ha en härlig vecka // Allis

Skogsfrun... sa...

Allis: åh längtar också massor! Det låter underbart med drink på veranda i kvällssolen! Med fina blommor runt omkring!
Härlig vecka till dig med! Kram

Country Antiques sa...

Hej! Kikar in och ger dig en liten kram så här på Kvinnodagen.=)

Matilda♥

Jenny sa...

Riktigt underbart när målarprojekten drar igång :) Då är det vår :) Kram!

Linda i Lönnbacka sa...

Härligt skåp och vackra glas, älskar blå droppen!! :)


Hoppas du kryar på dig!
Kram

Skogsfrun... sa...

country antiques; åh tack :) kram

Jenny; visst är det! härligt!
Kram

Linda: tack, gillar glasen massor!
KRam

Fyra årstider ♥ Fotoblogg sa...

Kommer ihåg när jag jobbade på Cervera och sålde intermezzoglas. De är fina.
Kram Lotta